یکشنبه, 14 آذر 1395 ساعت 20:48

نشست تخصصی ادبیات کودک و نوجوان در اراک برگزار شد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
نشست تخصصی ادبیات کودک و نوجوان شامگاه روز یکشنبه همزمان با نمایشگاه سراسری استان مرکزی با حضور نویسنده کتاب قصه های مجید در اراک برگزار شد.
به گزارش ایرنا، هوشنگ مرادی کرمانی در این نشست گفت: هنرهای موجود در جهان در اندیشه و جست و جو برای یافتن قالب منحصر به فرد خود هستند زیرا تمامی آن ها از تعریف و ساختار یکسان تشکیل می شوند.
وی افزود: سینما و آثار تصویری از گسترده ترین و بهترین موقعیت ها برای سفر کردن به ذهن افراد است و از نخستین هنرها در راستای ارائه قابلیت های خود بدین روش به شمار می رود.
مرادی کرمانی عنوان کرد: نویسندگان داستان های کوتاه و بلند به ویژه حوزه ادبیات کودک و نوجوان باید نحوه نگارش خود را در قالب های جذاب ارائه دهند تا بتوانند در زمان کم هدف خود را کامل و درست بیان کنند و پیامشان را در خاطر مخاطب ماندگار کنند و نوشتارهای سینما پسند از جمله آن است.
نویسنده کتاب قصه های مجید در بخش دیگر سخنان خود افزود: خواندن رمان منجر به ساختن تصاویر ذهنی، پرورش خلاقیت، افزایش کارکرد مغز و ماندگاری بیشتر می شودولی در سینما به علت فعالیت نیمی از مغز این کارکرد کم است و این امر یکی از معایب سینما به شمار می رود.
هوشنگ مرادی کرمانی، دور نشدن از مخاطب و انتخاب ظرفی مناسب برای در برگیری همه افراد با ساختار، علایق و افکار مختلف را عاملی مهم در راستای موفقیت در نویسندگی و جذب افراد به کتاب خواندن برشمرد.
نمایشگاه سراسری کتاب استان مرکزی با حضور 150 ناشر از روز 13 تا 18 آذرماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی غرب کشور در اراک پذیرای علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی است و کتاب های این نمایشگاه با تخفیف 45 تا 50 درصدی به علاقه مندان و بازدید کنندگان عرضه می شود.
7114/6013/ خبرنگار: شیما کریمی*** انتشار دهنده:مژگان حیدری*

اطلاعات تکميلي

خواندن 1204 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار