شنبه, 29 آبان 1395 ساعت 16:04

‌سفیرایتالیا: استفاده ازسمن‌ها زمینه‌ساز توسعه روابط تهران- رم می‌شود

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
سفیر ایتالیا در تهران گفت: استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد، زمینه‌سازی توسعه روابط ایران و ایتالیا را فراهم و منجر به تعمیق تعاملات فرهنگی دو کشور خواهد شد.
به گزارش یک شنبه گروه فرهنگی ایرنا، ابوذر ابراهیمی ترکمان رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و مائورو کنچاتوری، سفیر ایتالیا در تهران، ضمن ابراز خرسندی از پیشینه روابط خوب دو کشور، بر توسعه و تداوم همکاری‌ها تأکید کردند.
بنابر اعلام روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در این دیدارکه در محل سازمان مذکور برگزار شد سفیر ایتالیا با تاکید بر زمینه سازی برای ارتقای روابط فرهنگی دو کشور، بر ضرورت ایجاد پل ارتباطی تهران - رم به منظور ارتقای حجم فعالیت‌های فرهنگی دو کشور تأکید کرد.
مائورو کنچاتوری با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت‌های سازمان‌های مردم‌نهاد، زمینه‌ساز توسعه روابط میان دو کشور را فراهم می کند، اظهار داشت: این مهم از طریق بنیاد فرهنگی رودکی و سایر مراکز فرهنگی ایران امکان‌پذیر خواهد بود.

** ایتالیا میهمان وی‍‍ژه نمایشگاه کتاب امسال

کنچاتوری افزود: سال آینده(1396)، ایتالیا به عنوان میهمان ویژه در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور می‌یابد.
سفیر ایتالیا در تهران نمایشگاه بین المللی کتاب تهران را فرصتی برای تداوم و توسعه فعالیت‌های فرهنگی آینده دو کشور عنوان کرد.

** مرکز فرهنگی سفارت ایتالیا در تهران بازگشایی شود

سفیر ایتالیا همچنین با اشاره به ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت‌های فرهنگی موجود میان دو کشور، خواستار بازگشایی مرکز فرهنگی سفارت ایتالیا در تهران شد و افزود: با توجه به سابقه پرفسور چرتی، رایزن فرهنگی ایتالیا در تهران، او به عنوان یک ایرانشناس و آشنا به تاریخ ایران با حضور در رأس این مرکز می‌تواند منشأ خدمات ارزشمندی برای دو کشور باشد.

** درخواست حضور آثار هنرمندان ایرانی در نمایشگاههای ایتالیا

وی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار حضور آثار هنرمندان ایرانی در نمایشگاه‌ها‏ و موزه‏های ایتالیا شد و از آمادگی کشورش در برگزاری این نمایشگاه‌ها خبر داد.
سفیر ایتالیا در ادامه با اشاره به ارتباطات عمیق فرهنگی دو کشور در طول تاریخ، گفت‌وگوهای دینی ایران و واتیکان را مثبت و کارساز عنوان کرد.

* دعوت واتیکان از ایران
رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در این دیدار با معرفی ماموریت ها و فعالیت های این سازمان، دعوت کلیسای واتیکان از ایران برای حضور در دهمین دور گفت‌وگوی دینی میان ایران و واتیکان را مورد اشاره قرار داد.
ابوذر ابراهیمی ترکمان گفت: مرکز بین‌المللی گفت‌وگوی ادیان این سازمان، متولی برگزاری گفت‌وگوهای دینی ایران با پیروان ادیان مختلف است.
به گفته وی در همین راستا و با دعوت شورای پاپی واتیکان، هیأتی عالیرتبه از اندیشمندان برجسته دینی از ایران عازم واتیکان است تا دهمین دور گفت‌وگو میان اسلام و مسیحیت تداوم یابد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه با اشاره به اهمیت و ضرورت این گفت‌وگوها و نتایج مثبت حاصل از آن، بیان کرد: سال‌ها قبل و در آغاز این گفت‌وگوها، طرفین شناختی مناسبی از یکدیگر نداشتند؛ اما با برگزاری 9 دور گفت‌وگو میان اندیشمندان دینی دو کشور، شناخت طرفین از هم میسر و این شناخت منجر به تداوم همکاری‌های میان یکدیگر شد.
ترکمان اظهار داشت که اعزام هیأت 10 نفره ایرانی به واتیکان هفته جاری به ریاست خود وی انجام می شود.

ابراهیمی‌ترکمان از تاسیس مرکز فرهنگی ایتالیا در ایران ، حضور ایتالیا به عنوان میهمان ویژه نمایشگاه کتاب تهران و تشکیل کمیسیون مشترک فرهنگی ایران و ایتالیا استقبال کرد و قول مساعدت داد.
ابراهیمی ترکمان با بیان اینکه ایتالیا وظیفه تاریخی خود را در قبال فرهنگ ایرانی به انجام رسانده است، اظهار کرد: آثار ادبیات کلاسیک ایرانیان، از یکصد و پنجاه سال پیش به زبان ایتالیایی ترجمه شده‌اند و در واقع ایران‌شناسان ایتالیایی خدمات زیادی را در گسترش فرهنگ ایرانی در ایتالیا انجام داده‌اند.
فراهنگ ** 1355 ** 1823 دریافت کننده: علی اکبر قزوینیان* انتشار دهنده: طاهره نبی اللهی

اطلاعات تکميلي

خواندن 1127 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار