یکشنبه, 09 آبان 1395 ساعت 16:36

آیت الله محمدی ری شهری: استکبارستیزی از اصل مهم انقلاب اسلامی است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
شهرری ـ ایرنا ـ تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) با اشاره به اینکه استکبار ستیزی در پیدایش و تداوم انقلاب اسلامی نقش اساسی داشت گفت: استکبارستیزی همواره یکی از اصول انقلاب اسلامی باقی خواهد ماند.
به گزارش ایرنا، آیت الله محمد محمدی ری شهری روز یکشنبه در دیدار با فرماندهان واحد پیشگام و اعضای بسیج دانش آموزی مدارس استان تهران افزود: مطابق آیات قرآن مجید پیوند و دوستی آشکار و پنهانی با قدرت های استکباری و مستکبران که در راس آنان آمریکا قرار دارد، ممنوع است.
عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: مبانی استکبار ستیزی و سیاست خارجی نظام اسلامی باید برای همه آحاد مردم به ویژه جوانان بسیجی از نگاه قرآن و اسلام تبیین شود تا زمینه پرورش انسان های استکبار ستیزی مانند شهید فهمیده ها در جامعه فراهم شود.
وی با بیان اینکه در آیات قرآن مجید ذکر شده که مسلمانان حق دوستی و مودت با دشمنان و کسانی که مخالف دین و کتاب خدا هستند را ندارند عنوان کرد: استکبار ستیزی و مبارزه با ظالمان یک اصل قرآنی است و مسلمانان باید از آن در هر شرایط و زمانی پیروی کنند.
ری شهری با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب همیشه به سیاست استکبار ستیزی تاکید و عمل کرده اند، گفت: هرگز نباید نظام اسلامی با دشمنان و مستکبرانی که به حقوق مسلمانان تجاوز می کنند و آن را به رسمیت نمی شناسند رابطه داشته باشد.
ری شهری با بیان اینکه هدف نهایی استکبار جهانی در راس آنها آمریکا نابودی جامعه اسلامی است افزود: امام خمینی(ره) بخاطر همین هدف مستکبران همیشه دست اندرکاران نظام و ملت را به داشتن بغض نسبت به استکبار جهانی تشویق و تاکید می کرد.
وی در ادامه به اهمیت تربیت اسلامی کودکان در جامعه اشاره کرد و گفت: بر اساس احادیث اگر والدین کودکان را به دوستی با دوستان خدا که در راس آنها پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) قرار دارند تشویق کنند و کودکان را با قرآن انس بدهند، شاهد افراد متدین و استکبار ستیز در جامعه خواهیم بود.
در این دیدار از والدین شهید حسین فهمیده با اهدا لوح سپاس قدردانی شد.
هفته بسیج دانش آموزی همزمان با روز شهادت شهید حسین فهمیده از 7 آبان ماه آغاز و تا 13 آبان روز دانش آموز ادامه دارد.
3218 / 6139//1625
خبرنگار: امیر جعفری سرگزه - انتشار دهنده: محسن فتاحی

اطلاعات تکميلي

خواندن 736 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار