شنبه, 01 آبان 1395 ساعت 16:04

خمپاره 120هدیه سعودی ها به داعش/فرمانده عراقی:ازشیطان کمک نمی خواهیم

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
فرماندهان میدانی عراقی، روز جمعه در 'بنجوان'، روستایی تازه آزاد شده در جنوب موصل از سوی نیروهای عراقی، چند مدل مختلف از خمپاره 120 میلی متری ساخت سعودی را به خبرنگاران نشان دادند تا از آن فیلم و عکس تهیه کنند و همانجا یکی از فرماندهان در خصوص کمک آمریکایی ها گفت: از شیطان کمک نمی خواهیم.
به گزارش خبرنگاران ایرنا از منطقه عملیاتی جنوب موصل، یک فرمانده نیروهای واکنش سریع عراق، تعدادی از این خمپاره ها را که محل استقرار آن را -که سرپوشیده است- ، تغییر نداده بودند، نشان داد و توجه خبرنگاران را به آرم حک شده بر بدنه خمپاره ها که از دو نوع لوله بلند و لوله کوتاه بود، جلب کرد که بر بدنه این خمپاره عبارت 'ساخت صنایع الشرقیه '، شرکت تولید سلاح متعلق به عربستان سعودی، حک شده است.
فرمانده یاد شده روبه خبرنگاران گفت: می خواهیم این سئوال ما را به اطلاع جامعه جهانی برسانید که 'سلاح ساخت سعودی در مقرهای داعش چه می کند؟'
نیروهای عراقی در منطقه ای بین حمام العیل و القیاره به خبرنگار ما گفتند که در خصوص حمایت مستقیم سعودی ها مدارک و اسناد زیادی داریم، حتی پتوهایی یافتیم که بر پوشش مشمایی آن نوشته شده 'کمک سعودی به اهل سنت عراق'!، اما همه آن در انبارهای داعش یافت شد.
از دیگر موارد در این خصوص، کتاب هایی است که سعودی ها با آن کار عقیدتی بر روی نیروهای داعش و جوانان مناطق تحت کنترل خود انجام می داده اند و معروف ترین آن کتاب ' الجیاد فی فتاوی الجهاد' است که در آن کتاب فقط به نحوه کشتار مخالفان و اسارت بردن زنان پرداخته است.
مدارک هویتی نیز از دیگر اسنادی است که عراقی ها به وفور در عملیات مختلف از تکریت در مارس 2015 تا فلوجه در ژوئن 2016 از مقرهای داعش کشف کرده اند و فرماندهان واکنش سریع روز شنبه از کشف کارت های شناسایی افسران سعودی هم خبر دادند.
دولت سعودی از متحدان آمریکاست که در بحران های تروریستی منطقه اعم از عراق، سوریه و یمن از حمایت واشنگتن برخوردار است.
آمریکا به دنبال ضعف سعودی ها و فشار بین المللی به آنان در پی تشدید حمله به غیرنظامیان و کشتار آنان، با یک بهانه واهی مواضع نیروهای یمنی را موشک باران کرد و رسما همسو با سیاست سعودی ها ، در بحران سوریه، حمایت از تروریست ها را در دستور کار قرار داد و در عراق به جای داعش، مواضع نیروهای عراقی را زیر حملات هوایی قرار داده است.
یکی از فرماندهان ارشد عراقی بدون اینکه نام عربستان را به زبان بیاورد، به خبرنگاران گفت: به نوشته روی بدنه خمپاره ها نگاه کنید! ( اشاره به قبضه های خمپاره که ساخت عربستان است)
این درحالی است که یکی دیگر از فرماندهان در پاسخ به سئوال خبرنگاران درباره حمایت نیروهای ائتلاف بین المللی و آمریکایی ها از عملیات عراقی ها بر روی زمین، گفت: هیچ کمکی دریافت نکرده ایم و آنها ما را پوشش نداده اند.
وی سپس با حالتی پرمعنا گفت: 'از شیطان انتظار کمک نداریم'.
خاورم*4*1770** انتشار دهنده: علیرضا جباری

اطلاعات تکميلي

خواندن 1024 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار