شنبه, 01 آبان 1395 ساعت 13:48

پیام دکتر لاریجانی به مراسم بزرگداشت حضرت آیت‌الله سیّدرضی شیرازی (دامت ایام برکاته الشریفه)

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مراسم بزرگداشت حضرت آیت‌الله سیّدرضی شیرازی (دامت ایام برکاته الشریفه)، حکیمی دانا و مدرسی توانا، با حضور علما، استادان، فرهیختگان و دوستداران علم و دانش روز چهارشنبه 28 مهرماه 1395در انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برگزار گردید.

در این مراسم،‌ دکتر محمدرضا مجیدی از طرف دکتر علی لاریجانی حضور داشت و همچنین پیام دکتر علی لاریجانی-ریاست محترم مجلس شورای اسلامی- قرائت گردید که توجه خواننده‌ی محترم را به این پیام جلب می‌کنیم.

بسم الله الرحمن الرحیم

جهان اسلام و تشیع همواره مهد تربیت و پرورش علمای بزرگ و اهل فضل و کرامت است که آثار معنوی و علمی آنان در باب موضوعات دینی،‌ علوم انسانی،‌ فلسفه و کلام منبع بی‌پایان مشتاقان علم و اندیشه می‌باشد. فقیه الهی و حکیم عالیقدر حضرت آیت‌الله سید رضی شیرازی که در زمره‌ فقها و حکمای الهی شیعی و از نوادگان میرزای شیرازی بزرگ هستند از سرآمدان و اهل کرامت و در حوزه ترویج و تبلیغ معارف و علوم اسلامی و دینی می‌باشند.

حضرت ایشان در طی سال‌ها تلاش و مرارت در امر کسب و نشر اصول و عقاید دین به تألیف آثار ارزشمندی اهتمام داشتند،‌ که بدون شک از اسناد و کتب مرجع بویژه در زمینه حکمت الهی و تقویت مبانی دینی نسل جوان و اصول اخلاق می‌باشد که مطالعه آن‌ها مجال شایسته‌ای برای علاقمندان و دوست‌داران این حوزه می‌باشد.

همچنین از دیگر خدمات شایسته ایشان در امر ترویج دین همین اندازه بس که توانسته‌اند جمع زیادی از پیروان ادیان مختلف و با ملیت‌های متفاوت را با ارائه استدلالات کلامی و فلسفی و تشریح مبانی مذهبی به دین مبین اسلام جذب کنند.  

برگزاری آیین گرامیداشت حضرت آیت‌الله سید رضی شیرازی فرصت مغتنمی در جهت بازخوانی و تبیین اندیشه‌ها،‌ تفکرات و آثار این عالم فرزانه و حق‌جوی می‌باشد که حاصل آن بدون شک سهم فراوانی در ارتقاء سطح فرهنگی و علمی جامعه و بویژه جوانان خواهد بود.

از تلاش تمامی دست‌اندرکاران برگزاری این همایش معنوی ارزشمند تقدیر و تشکر می‌گردد.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی

IMG 20161022 113011

IMG 20161022 113023

IMG 20161022 113025

اطلاعات تکميلي

خواندن 583 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار