جمعه, 30 مهر 1395 ساعت 14:16

موفقیت در هندسه بین الملل مستلزم برخورداری از زیرساخت های علمی و فناوری است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
نماینده ولی وفقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: موفقیت ایران اسلامی در هندسه بین الملل مستلزم وجود زیرساخت های توسعه بویژه در حوزه علم و فناوری است.
به گزارش ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری درخطبه های نماز جمعه با اشاره به اینکه تمام شاخصه های پیشرفت مترتب بر علم و دانش است افزود: چنانچه کشوری دارای رشد علمی باشد می تواند در همه عرصه های جهانی حضوری موفق داشته باشد.
وی بیان کرد: چنانچه کشوری از نظر علمی وابسته به خارج شد تمامی استقلال آن کشور بهم می ریزد و بدین جهت است که رهبر انقلاب در دیدار با نخبگان حمایت از آنها و ایجاد شرکت های دانش بنیان را مورد تاکید جدی قرار دادند.
امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه نخبگان برخی علوم مانند هوافضا و دانش هسته ای از حمایت لازم برخوردار نیستند تاکید کرد: باید نخبگان علمی را قدردان باشیم و با حمایت مطلوب از آنان زمینه تولید محصولات دانش بنیان از سوی نخبگان را فراهم کنیم.
خطیب نماز جمعه بوشهر ادامه داد: رهبر معظم انقلاب همچنین بر ضرورت تلاش برای ایجاد ایرانی پیشرفته تاکید کردند که تحقق چنین امری در سایه وجود کرسی های آزاد اندیشی و مدیریت جهادی است.
وی گفت: ایران برای پیشرفت باید برنامه ریزی و مدیریت پیشرفته جهادی را در درون خود نهادینه کند تا از این طریق پرچمدار تمدن اسلامی شده و همچنین زمینه احیا این تمدن را فراهم کند.
صفایی بوشهری افزود: در شرایط کنونی اروپایی ها برای جهانی شدن توسعه تلاش می کنند که ما عضو این هندسه شویم ولی باید با هوشیاری لازم هرگونه پیشنهاد از سوی اروپا و آمریکا را مورد بررسی قرار دهیم.
وی افزود: ایران آنقدر قدرت دارد که نیاز به جلب اعتماد و وابستگی به غربی ها را ندارد بلکه آنها هستند که باید در مقابل ایران و اسلام تسلیم شوند.
صفایی بوشهری در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: سرداران سپاه مایه اقتدار نظام هستند و با حضور در خط مقدم مقاومت در خارج از مرزها به دفاع از جامعه می پردازند.
وی با اشاره به برگزاری کنگره آیت الله سید عبدالله بلادی بوشهری در آذرماه گفت: این عالم بزرگ مایه افتخار جنوب ایران و جهان تشیع و همچنین پرچمدار مبارزه با جهان استعمار و بویژه انگلیس است.
صفایی بوشهری تاکید کرد: تکریم بزرگانی همچون علامه بلادی موجب بزرگی علما می شود از این رو نیاز است مردم نسبت به حضور در این کنگره اهتمام جدی داشته باشند.
آیت الله حاج سید عبدالله بلادی درسال 1291 هجری قمری در بوشهر متولد و درسال 1331به رحمت حق پیوست و در قبرستان وادی الاسلام در نجف اشرف به خاک سپرده شد.
ردودالسته (رد کتاب ابن تیمیه)، زلال المعین فی شرح احادیث الاربعین، کشکول، کشف الاسرار، لوایح و سوانح (مشتمل بر سخنرانی ها، نامه ها و تلگرافهای ایشان در ایام جنگ بین الملل اول و قیام دلیران تنگستان، ایقاظ الحبیب فی مظالم الصلیب (افشای جنایات استعمارگران مسیحی) از جمله کتابهای آیت الله بلادی بوشهری است.
همچنین آیت الله بلادی از علمایی بوده که شهید رئیسعلی دلواری در قیام دلیران تنگستان علیه استعمار پیر انگلیس از وی دستور می گرفته است.
6045/7212 خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: اکبر اقبال مجرد

اطلاعات تکميلي

خواندن 927 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار