جمعه, 30 مهر 1395 ساعت 09:48

رایزن فرهنگی ایران در مالزی: هنر ساده ترین مسیر انتقال مفاهیم در عرصه بین الملل است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
کوالالامپور – ایرنا - رایزن فرهنگی ایران در مالزی معتقد است هنر زبان بین المللی است و اثر هنری در هر کجای دنیا مشاهده شود، معنا و مفهوم آن درک می شود، بنابراین راحت ترین مسیر انتقال مفاهیم از یک کشور به کشور دیگر هنر است.
'علی محمد سابقی' رایزن فرهنگی ایران در مالزی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، تصریح کرد: هنر در هر شکلی از قبیل نقاشی، فیلم و یا موسیقی، بهترین ابزار انتقال فرهنگ و برقراری رابطه با ملت های دیگر است.
وی در حاشیه نمایشگاه بین المللی هنر مالزی که تا روز شنبه ادامه دارد و یک هنرمند از کشورمان در آن شرکت کرده است، با تاکید بر این که بهترین راه تعامل با مردم مالزی مسیر فرهنگ است، گفت: فرهنگ هیچگونه تعارضی با مسائل سیاسی ندارد. مردم و مقامات مالزی نیز به فرهنگ ایرانی به دلیل سابقه بسیار درخشان آن علاقمند هستند.
سابقی گفت که مقام های مالزی در بخش دولتی و خصوصی در نشست هایی از همکاری با ایران در بخش نشر کتاب، تصویرگری کتاب کودک، انتشار کتاب های هنری و برگزاری نمایشگاه های هنری استقبال کرده اند.
وی نسبت به توسعه فعالیت های فرهنگی – هنری میان ایران و مالزی اظهار خوش بینی کرد و با تاکید بر اینکه به نظر می رسد در این بخش به اندازه کافی کار نشده است، گفت: زمینه های بسیاری برای همکاری وجود دارد و این علاقه از سوی مالزی نیز وجود دارد.
رایزن فرهنگی ایران در ادامه گفت: مردم مالزی به رغم اینکه با نام ایران آشنا هستند، اما با مظاهر فرهنگی و تمدنی ایران آشنایی کمتری وجود دارد و اگر بتوانیم از طریق شرکت در این قبیل نمایشگاه ها به معرفی جاذبه ها و آثار فرهنگی و تمدنی ایران بپردازیم و ذهن مردم این کشور را به داشته های تاریخی خود معطوف کنیم، بحث گردشگری نیز رونق می یابد و علاقمندان مالزیایی به ایران سفر خواهند کرد.
وی با تاکید بر اینکه اگر داشته های خود را خوب عرضه کنیم، در زمینه گردشگری نیز در مالزی فرصت خوبی ایجاد می شود، گفت: توسعه فرهنگی زمینه توسعه روابط اقتصادی و سیاسی را بیشتر فراهم می کند.
آساق**241**1611**انتشاردهنده: رضاپیمان یغمایی

اطلاعات تکميلي

خواندن 1038 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار