چهارشنبه, 28 مهر 1395 ساعت 14:08

نمایشگاه نقاشی «نگارشگر عشق» در کتابخانه‌ی مجلس

این مورد را ارزیابی کنید
(3 رای‌ها)

نمایشگاه آثار نقاشی استاد سعید رضاخان در کتابخانه‌ی مجلس شورای اسلامی در 2 آبان 1395 برپا می‌گردد.

نمایشگاه نقاشی پشت شیشه استاد سعید رضاخان به نام «نگارشگر عشق»، از یکشنبه، 2 آبان 1395، در کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی برپا خواهد شد.

این آثار که به نوعی در ادامه آثار نمایشگاه «عشق پشت شیشه» که شهریور گذشته در موزه آبگینه برگزار شد و در ابعاد 70 در100 طراحی شده، نمونه کامل‌تر شده نمایشگاه قبلی اوست.

رضاخان در «نگارشگر عشق» نیز همچون نمایشگاه پیشین از ترکیب‌بندی واژه عشق برای ایجاد آثارش استفاده کرده است؛ به صورتی که چه در ترکیب‌بندی و چه در طیف رنگ‌های به کار رفته، طرح‌های بدیع ایجاد شده و به این ترتیب واژه «عشق» در هر تابلو دارای نمود ویژه‌ای است.

به گفته وی، مضمون عشق در برخی آثار ارائه شده در این نمایشگاه تداعی‌کننده آتش و شعله کشیدن است؛ در اثری دیگر مانند موج به صخره کوبیده شده و در تابلویی دیگر بیانگر آرامش و شاید هم یک نشانه آسمانی است.

سعید رضاخان در «نگارشگر عشق» کاری متفاوت با نمایشگاه‌های قبلی خود ارائه داده است و نشان داده است که با استفاده از روش‌های ساده در نقاشی و پاشیدن رنگ می‌شود آثاری چشم‌نواز خلق کرد به این معنی که یک اثر به ظاهر پیچیده می‌تواند بسیار ساده باشد و به شیوه‌ای ابتدایی بر صفحه نقش بسته باشد.

این نمایشگاه همه روزه از یکشنبه 2 آبان 1395 لغایت شنبه 8 آبان 1395 (غیر از جمعه) از ساعت 8 تا 18 در کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی واقع در میدان بهارستان برپا خواهد بود.

اطلاعات تکميلي

خواندن 1377 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار