چهارشنبه, 28 مهر 1395 ساعت 12:52

«سیاست گذاری کتاب کودک» کتاب شد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
کتاب «سیاست گذاری کتاب کودک» شامل پنج گفت وگو با مدیران فرهنگی منتشر شد.
به گزارش روز چهارشنبه گروه فرهنگی ایرنا، در کتاب «سیاست گذاری کتاب کودک» احمد مسجد جامعی، مرحوم محمدعلی شجاعی، محسن پرویز، محمدرضا وصفی و علی اصغر سیدآبادی در گفت وگو با سیدعلی کاشفی خوانساری به بحث درباره سیاست های کلی و برنامه های رشد و توسعه کتاب کودک پرداخته اند.
احمد مسجدجامعی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی در این گفت وگو ضمن مرور عملکرد هیات نظارت بر کتاب کودک و نوجوان در زمان تصدی او و برپایی منظم جلسات هیات به شکل هر دو هفته یکبار، از هیات نظارت بر کتاب کودک به عنوان اتاق قکری یاد می کند که توانست اتفاقات و تحولات مثبتی را در آن دوره در عرصه کتاب کودک رقم بزند.
وی حمایت از تاسیس نهادهای مدنی و صنفی کتاب کودک و راه اندازی نشریه «کتاب ماه کودک و نوجوان» را از تحولات مثبت دوره تصدی خود ارزیابی می کند.
مرحوم محمدعلی شعاعی معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت های هشتم و نهم، سهم کتاب و برنامه های فرهنگی کودکان را در سیاست گذاری های فرهنگی ناکافی می داند و تاکید می کند باید نیمی از بودجه، برنامه ها و توان حوزه فرهنگ بر کودکان متمرکز گردد چرا که تحول و پیشرقت در تمامی حوزه های کتاب وابسته به رشد کتاب کودک است.
محسن پرویز معاون فرهنگی وزارت ارشاد در دوره وزارت صفارهرندی، نقطه شروع و کلید برنامه های کتاب کودک را تشکیل «هیأت نظارت بر کتاب کودک و نوجوان» به شکلی قدرتمند و تأثیرگذار می داند و از دولت فعلی بابت بی توجهی به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، مبنی بر تشکیل منظم هیأت نظارت کودک و دخالت دادن نظرات هیات در همه برنامه ریزی های فرهنگی انتقاد می کند.
مجموعه مصاحبه های سیدعلی کاشفی خوانساری با مدیران فرهنگی را مهدی شعبانی گردآوری کرده و نشر حوا آن را با قیمت 88 هزار ریال منتشر کرده است.

** انتشار کتابی جدید در حوزه حقوق
کتاب «قانون نحوه اجرای محکومیت مالی در نظم حقوقی کنونی کتاب » نوشته مجتبی جهانیان در قطع وزیری توسط انتشارات مجد منتشر شد.
این کتاب به قیمت 150 هزار ریال عرضه می شود.

** برگزاری مراسم روز جهانی میراث دیداری و شنیداری در کتابخانه ملی
به گزارش ایرنا از کتابخانه ملی، مراسم روز جهانی میراث دیداری - شنیداری و معرفی دو اثر ثبت شده ایرانی در برنامه حافظه جهانی با حضور مقامات و مسئولان فرهنگی در کتابخانه ملی برگزار می شود.
مراسم گرامیداشت روز جهانی میراث دیداری و شنیداری و معرفی دو اثر ثبت شده ایرانی در برنامه حافظه جهانی، روز سه شنبه چهارم آبان ماه از ساعت 9 صبح، در مرکز همایش های بین المللی کتابخانه ملی برگزار می شود.
در این مراسم سید رضا صالحی امیری رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی، عبدالعلی علی عسگری رئیس سازمان صدا و سیما، مسعود سلطانی فر رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، به ایراد سخن خواهند پرداخت.

** رشد چشمگیر ورود اطلاعات به کتابخانه دیجیتال در سال 1395
معاونت فناوری اطلاعات و منابع دیجیتال سازمان اسناد و کتابخانه ملی تعداد ورود اطلاعات به کتابخانه دیجیتال در شش ماه اول امسال را بیش از سال های قبل دانست.
به گزارش ایرنا از سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، معاونت فناوری اطلاعات و منابع دیجیتال در گزارشی تعداد ورود اطلاعات به کتابخانه دیجیتال در شش ماه اول سال را اعلام کرد.
در این گزارش آمده است: با تغییر و اصلاح برخی از فرایندهای ورود اطلاعات در کتابخانه دیجیتال، مکانیزه کردن برخی از فرایندها و تلاش پرسنل، میزان ورودی اطلاعات کتابخانه دیجیتال در 6 ماه اول سال 1395 به 40 هزار و 619 منبع رسید.
این تعداد تقریبا برابر با تعداد ورود اطلاعات در کل سال گذشته است.
در این گزارش میزان ورود اطلاعات کتابخانه دیجیتال در 6 ماه اول سال 1394، 16 هزار و 995 منبع، در سال 1393، 21 هزار و 264 منبع، در سال 1392، 9 هزار و 937 منبع، در سال 1391، 9 هزار و 966 منبع و در سال 1390، دو هزار و 920 منبع، اعلام شده است.
این آمار نشان می دهد اطلاعات وارد شده 6 ماهه سال 1395 به منابع دیجیتال، نسبت به مدت مشابه در سال های 1394 و 1393 دو برابر، نسبت به سال های 1392 و 1391 بیش از سه برابر و نسبت به سال 1390 سیزده برابر شده است.
فراهنگ**1880**1027**دریافت کننده: پروین اروجی**انتشار دهنده:محمدجواددهقانی

اطلاعات تکميلي

خواندن 826 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار