یکشنبه, 18 مهر 1395 ساعت 12:00

ثبت نام دوره پیشرفته رمان در بنیاد شعر و ادبیات داستانی آغاز شد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان، برای پذیرش ادب جو در دوره یک ساله کارگاهی و پیشرفته آموزش رمان فراخوان داد.
به گزارش روز یکشنبه گروه فرهنگی ایرنا از روابط عمومی بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان، علاقه مندان به دو شیوه ارائه چکیده رمان در 350 کلمه یا معرفی و توصیه حداقل یک نویسنده معتبر و سرشناس، می توانند به جمع فراگیران راه یابند.
متقاضیانی که گزینه معرفی و تایید حداقل یک نویسنده را انتخاب می کنند، باید تصویر توصیه نامه را در فرم الصاق کرده و اصل آن را روز مصاحبه حضوری تحویل دهند.
متقاضیان برای ثبت نام بایستی به درگاه اینترنتی reg.adabiatirani.com مراجعه و اطلاعات خواسته شده را تکمیل کنند.
پذیرش نهایی همه داوطلبان از طریق مصاحبه حضوری با «احمد دهقان» انجام خواهد شد.
بر اساس اعلام معاونت داستان بنیاد شعر و ادبیات داستانی، اولویت پذیرش با متقاضیان زیر 35 سال است و علاقه مندان فقط تا پنجم آبان فرصت دارند برای حضور در دوره پیشرفته رمان نام نویسی کنند.
ثبت نام فقط از طریق درگاه اینترنتی صورت می گیرد، اما برای دریافت اطلاعات و جزییات ثبت نام در این دوره، شماره تلفن 88300824 در ساعت اداری پاسخگو خواهد بود.
یادآور می شود، قرار است این دوره یک ساله با حضور خالق آثار تحسین شده ای چون «سفر به گرای 270 درجه»، «گردان چهار نفره»، «دشتبان» و «پرسه در خاک غریبه» برگزار شود و از بین حدود 50 نفر از ارائه دهندگان طرح یا خلاصه رمان، 24 نفر شامل 12 نفر از علاقه مندان شهرستانی و 12 نفر از ادب جویان تهرانی خواهند توانست به کارگاه پیشرفته آموزش رمان بنیاد شعر و ادبیات داستانی راه یابند که نویسندگان شهرستانی، عموماً در کارگاه و گفت و گوی مجازی و تهرانی ها به صورت حضوری و کارگاهی با احمد دهقان ارتباط خواهند داشت.
اعضای این کارگاه، پس از حدود 5 ماه، شروع به نوشتن رمان خواهند کرد که بر اساس پیش بینی معاونت داستان بنیاد، حاصل این دوره یک ساله، بین 5 تا 8 رمان قابل اعتنا خواهد بود.

** نصب تندیس «خاقانی» در دانشگاه دولتی ایروان
رایزن فرهنگی کشورمان در کشور ارمنستان خواستار نصب تندیس خاقانی در بخش ایران شناسی دانشگاه ایروان شد.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مجید مشکی با وارطان وسکانیان، رییس بخش ایران شناسی دانشگاه دولتی ایروان و برخی از اساتید ایران شناسی این دانشگاه دیدار کرد.
در این دیدار که به منظور پیگیری همکاری های دوجانبه برگزار شد، نصب تندیس خاقانی، در بخش ایران شناسی دانشگاه ایروان از سوی رایزن فرهنگی کشورمان مطرح و مقرر شد که این کار در آینده نزدیک عملی شود.
دریافت نظر اساتید ایران شناسی در خصوص کتاب منتشره از سوی بنیاد سعدی تحت عنوان
«ایران شناسی برای فارسی آموزان سطح میانی و فوق میانی»، فهرست منابع لازم مورد درخواست این اساتید در خصوص ایران، سرفصل دروس ایران شناسی در دانشگاه دولتی ایروان به منظور بررسی و استفاده از تجارب این دانشگاه در کرسی های موجود ایران شناسی سایر کشورها، بررسی تأسیس کرسی زبان فارسی در دانشگاه دولتی در کنار کرسی ایران شناسی، همکاری دانشگاه پیام نور در دانشگاه دولتی ایروان، اعلام کتب مورد نیاز اساتید کرسی ایران شناسی، تشکیل بانک اطلاعاتی از ایران شناسان و فارسی آموزان ارمنی و برگزاری همایشی در خصوص یکی از مشاهیر ایران و غیره از دیگر موارد مطرح شده در این دیدار بود.
در این نشست از سوی وسکانیان، رییس بخش ایران شناسی دانشگاه دولتی ایروان اعلام شد که تأسیس کرسی زبان فارسی در این دانشگاه فعلاً در دستور کار نیست؛ ولی راه اندازی گروه های تخصصی ادب فارسی و ترجمه فارسی، به زودی در کرسی ایران شناسی انجام خواهد شد.
در این دیدار مقرر شد؛ تا پایان سال جاری میلادی، همایشی با موضوع خاقانی در دانشگاه دولتی ایروان برگزار شود. همچنین تأسیس انجمن ترویج زبان و ادبیات فارسی در ارمنستان از سوی بخش ایران شناسی دانشگاه دولتی ایروان در دست اقدام است و به زودی این انجمن فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.
بخش ایران شناسی دانشگاه دولتی ایروان، تدوین چند کتاب با موضوع زبان فارسی و ایران شناسی را در دست تهیه دارد که طی ماه های آینده آماده انتشار خواهد شد.
فراهنگ**9187**9022**1027*دریافت کننده: رقیه نوری**انتشاردهنده:محمدجواددهقانی

اطلاعات تکميلي

خواندن 846 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار