شنبه, 10 مهر 1395 ساعت 14:36

آیت الله نوری همدانی: حرکت فرهنگی راهیان نور جوانان را با تاریخ انقلاب آشنا می کند

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید گفت: حرکت فرهنگی راهیان نور جوانان را با تاریخ انقلاب و دفاع مقدس آشنا می کند و این بهترین راه تعلیم و تربیت است، چراکه اکتفا تنها به کلاس درس نمی تواند چنین ثمره ای داشته باشد.
به گزارش ایرنا، وی روز شنبه در دیدار سردار علی فضلی رئیس ستاد راهیان نور کشور، حمید رضا کفاش، معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش و اعضای قرارگاه راهیان نور دانش آموزی امام حسن عسگری(ع)، افزود: علم و فرهنگ تنها در کتاب ها نیست بلکه باید در میدان عمل، نمادهای آن را به جوانان خود نشان دهیم و اردوهای فرهنگی راهیان نور می تواند به بهترین شکل حقیقت انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس را به نمایش بگذارد.
وی بیان کرد: حضور دانش آموزان در مناطق جنگی به آنها نشان می دهد چگونه ایرانی که زیر بار زور و ستم نظام استکبار بود با هدایت امام خمینی(ره) و مجاهدت های رزمندگان اسلام توانست بر دشمنان ستمکار پیروز شود و امروز کشور در امنیت کامل به سر می برد.
وی ادامه داد: لازم است در جریان برگزاری اردوهای راهیان نور، بیانات امام خمینی(ره) که در کتاب های صحیفه نور و دفتر تبیان موجود است به همراه وصیتنامه ایشان در اختیار جوانان قرار گیرد تا آنها بدانند امام راحل با چه دیدگاه و انگیزه ای توانست ملت ایران را به اوج افتخار برساند.
آیت الله نوری همدانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که رسیدن به موفقیت نیازمند سخت کوشی است، گفت: براساس سنت های خداوند متعال همه چیز در این دنیا با تلاش و کوشش انسان به دست می آید و جوامع بشری اگر می خواهند عزیز باشند باید از استعدادها و کمالات ذاتی خود استفاده کنند و در مسیر پیشرفت ثابت قدم باشند.
وی با بیان اهمیت توجه به ارزش های اسلامی و عمل به آن، افزود: انجام امر به معروف و نهی از منکر جامعه را در مسیر سعادت قرار می دهد و هر چقدر تحمل و استقامت انسان در راه خدا بیشتر باشد موفقیت او افزون خواهد شد.
وی هم چنین با اشاره به موقعیت خاص فرهنگی شهر مقدس قم، ادامه داد: لازم است در تدارک برنامه های فرهنگی به جایگاه معنوی این شهر و احکام اسلامی توجه شود.
این مرجع تقلید با بیان این که ایجاد نشاط راه های مختلفی دارد، گفت: ایجاد فضای کار و اشتغال برای جوانان بهترین راهکار برای افزایش نشاط و شادی آنهاست.
اعضای قرارگاه راهیان نور دانش آموزی در سفر به شهر مقدس قم در آیین اعزام نخستین گروه راهیان نور دانش آموزی سال تحصیلی جدید در حرم مطهر حضرت معصومه(س) شرکت و با آیت الله سید محمد سعیدی، تولیت حرم کریمه اهل بیت(ع) دیدار و گفت و گو کردند.
/7405/ 1175 خبرنگار: سید محمد ابراهیم جنابان** انتشار دهنده: رضا علیمحمدی

اطلاعات تکميلي

خواندن 755 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار