جمعه, 09 مهر 1395 ساعت 21:44

افزایش 67 درصدی مشارکت در جشنواره قرآنی وزارت بهداشت

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت گفت: بیست و یکمین جشنواره قرآن و عترت این وزارتخانه با ثبت نام 25 هزار نفر آغاز شد که این رقم نسبت به سال گذشته 67 درصد افزایش یافت ونوید برگزاری یک جشنواره پرنشاط را داد.
به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، محمد مهدی بحرالعلوم روز جمعه در مراسم اختتامیه بیست و یکمین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت که با حضورمحمدرضا فراهانی معاون فرهنگی و دانشجویی این وزارتخانه و مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس در تالار ابن سینا دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد، خاطرنشان کرد: حضور 12 هزار دانشجو، 12 هزار کارمند و هزار استاد از دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور در این رویداد بزرگ قرآنی و رقابت آنها دربخش تشکل از 38 رشته نشان از گستردگی این جشنواره بود.
وی خاطرنشان کرد: در مرحله نهایی بیست و یکمین جشنواره قرآن و عترت به میزبانی مشهد 226 نفر منتخبین گروه های اساتید، کارکنان و دانشجویان در رشته های مختلف در سه روز اخیر معرفی و با اهدای لوح تقدیر و جوایزی از آنها قدردانی به عمل آمد.
بحرالعلوم ابراز امیدواری کرد بیست و دومین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت که سال آینده به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار می شود، با سطح کیفی و کمی بهتری برگزار شد.
وی اظهار کرد: مقدمات این جشنواره به میزبانی شیراز بعد از ایام ماه محرم با ثبت نام در رشته های مختلف آغاز خواهیم شد و تلاش می شود شمار شرکت کنندگان در جشنواره از 25 هزار نفر به 50 هزار نفر برسد.
رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت ضمن تشکر از دانشگاه علوم پزشکی مشهد به دلیل میزبانی شایسته و درخور تحسین و همه دست اندرکاران دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور به خاطر برگزاری مرحله دانشگاهی، گفت: همکاران مان در ستاد وزارت بهداشت، مرکز قرآن و عترت و اداره کل فرهگی دانشگاه میزبان؛ به خوبی توانستند زمینه لازم برای هرچه بهتر برگزار شدن این جشنواره را فراهم کنند.
بحرالعلوم با بیان اینکه برگزاری جشنواره های قرآنی امری لازم است اما کافی نیست، خاطرنشان کرد: مسابقات قرآنی بخش کوچکی از فعالیت های قرآنی است و بر همه لازم است قرآن را نه صرفا به عنوان کتاب مسابقه قلمداد کنیم بلکه باید این کتاب آسمانی را در زندگی شخصی و اجتماعی خود پیاده کنیم و از آن الگو بگیریم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مرکز قرآن و عترت برای برنامه 5 ساله آینده وزارت بهداشت، 18 فعالیت در حوزه های آموزشی، پژوهشی و تبلیغی تدوین و به تصویب رسانده است و همه دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور آن را دریافت کرده اند.
وی اضافه کرد: این برنامه ها در سال 95 به همه دانشگاه ها ابلاغ شده و سعی شده جامع نگری در فضاهای قرآنی در این برنامه ها لحاظ شود.
بحرالعلوم از همه کارشناسان قرآنی، دبیران کانون های قرآن وعترت دانشگاه های علوم پزشکی و فعالان قرآنی درخواست کرد که برنامه های ابلاغی را به عنوان یک سند چشم انداز پیگیری کنند و آن را به مرحله انجام برسانند.
بیست و یکمین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت، از روز سه شنبه 6 مهرماه در مشهد مقدس با حضور بیش از یکهزار نفر از برگزیدگان مراحل استانی آغاز شد و روز جمعه با معرفی و تجلیل ازبرگزیدگان به کار خود پایان داد.
7489/ 1355/6012خبرنگار علی اکبر قزوینیان** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی

اطلاعات تکميلي

خواندن 751 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار