جمعه, 09 مهر 1395 ساعت 15:20

سفیر ایران و دستیار رئیس جمهوری روسیه گسترش روابط فرهنگی را بررسی کردند

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه و میخائیل شویدکوی دستیار رئیس جمهوری این کشور در امور فرهنگی و بین المللی راهکارهای گسترش همکاری ها در این حوزه را بررسی کردند.
به گزارش ایرنا، سنایی با اعلام این خبر در اینستاگرام خود نوشت: در دیدار با دستیار رئیس جمهوری روسیه روابط اجتماعی و فرهنگی دو کشور بررسی و در باره راهکارهای گسترش آن رایزنی شد.
سفیر ایران افزوده است که در جریان مذاکره با شویدکوی وزیر سابق فرهنگ روسیه، بر اهمیت جایگاه روابط و پیشینه فرهنگی دو کشور با توجه به اینکه اشتراک های زیادی نیز بین دو ملت وجوددارد، تاکید شد.
شویدکوی که مسئولیت ریاست هیات روسی شرکت کننده در نمایشگاه بین المللی کتاب سال 95 تهران را برعهده داشت، همچنین در این نشست بر آمادگی مسکو برای افزایش همکاری ها با تهران به ویژه در حوزه اجتماعی و فرهنگی تاکید کرد.
روابط فرهنگی ایران و روسیه در سه سال گذشته شاهد رشد بسیاری در عرصه های مختلف از جمله ایرانشناسی، ترجمه و انتشار آثار ادبی دو کشور به زبان های فارسی و روسی، شرکت متقابل در نمایشگاه های کتاب 2015 مسکو و 1395 تهران به عنوان میهمان ویژه، برگزاری نشست ها و همایش های فرهنگی و همچنین نمایش فیلم های ایرانی در سینماهای روسیه بوده است.
اروپام ** انتشار دهنده: هادی مولوی نیا

اطلاعات تکميلي

خواندن 750 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار