جمعه, 09 مهر 1395 ساعت 15:12

امام جمعه موقت اصفهان از سخنرانی رئیس جمهوری در سازمان ملل تشکر کرد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
امام جمعه موقت اصفهان گفت: از رئیس جمهوری به خاطر سخنرانی اخیر در سازمان ملل و طرح موضوع بی اعتمادی به دشمن، تشکر می کنیم.
به گزارش ایرنا، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در خطبه های نماز جمعه این هفته اصفهان مصلای بزرگ این شهر، همچنین از وزیر امور خارجه و رییس سازمان انرژی اتمی کشور به خاطر طرح بی اعتمادی به آمریکا در جریان دیدار با مقامات خارجی تقدیر کرد.
وی با اشاره به بی اعتمادی ایران به آمریکا حتی قبل از برجام گفت: این بی اعتمادی در اعماق جان مردم کشور رسوخ کرده و هیچ وقت از بین نمی رود.
امام جمعه موقت اصفهان یادآور شد: تکاپوی دشمنان پس از پیروزی های ارتش و مردم سوریه علیه داعشی ها و تکفیری ها نشان می دهد که آنها هچ وقت نمی خواهند تروریست از بین برود.
آیت الله مهدوی گفت: دشمنان به دو دلیل نمی خواهند تروریست ها از بین بروند، یکی آنکه برای آنها خیلی هزینه کرده اند و دیگری اینکه فایده زیادی از آنها می برند.
وی ایجاد اختلاف بین کشورهای اسلامی، معرفی اسلام به عنوان دینی خشن، ریختن آبروی مسلمانان در جهان اسلام و کاهش تمایل غیرمسلمانان برای گرایش به اسلام، آسودگی و آرامش برای رژیم صهیونیستی و برقراری ارتباط کشورهای اسلامی از جمله عربستان با رژیم صهیونیستی را از جمله فواید وجود تروریست ها برای دشمنان اسلام دانست.
امام جمعه موقت اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود به حساسیت انتخابات آمریکا اشاره کرد و گفت: باید حرکت خوبی در حمایت از مردم سوریه تا پیش از برگزاری انتخابات آمریکا صورت گیرد.
وی همچنین یادآور شد: کشورهای اسلامی باید با همکاری سازمان کنفرانس اسلامی برای انتقال مقر سازمان ملل از آمریکا به کشوری بی طرف متحد شوند و این سازمان از یوغ استکبار جهانی خارج شود.
آیت الله مهدوی به ایام محرم و عزاداری های این ماه اشاره کرد و گفت: مردم باید پنج نکته را رعایت کنند، اول اینکه با خلوص قلبی و فکری در جلسات حضور داشته باشند، توجیه جلسات را انجام دهند و اگر تمکن مالی ندارند یک پرچم عزا حدقل برای 2 ماه نصب کنند.
وی، همچنین کمک فکری، جسمی و مالی برای برگزاری جلسات عزاداری سید الشهدا و بهره گیری معرفتی از این جلسات را از جمله نکاتی دانست که باید به آن توجه کرد.
امام جمعه موقت اصفهان همچنین با اشاره به هفته امر به معروف و نهی از منکر گفت: تمام واجبات، ضامن اجرای امر به معروف است و سبب اتحاد میان جامعه و موجب اصلاح فرد و جامعه می شود.
آیت الله مهدوی با بیان اینکه عده ای تصور می کنند امر به معروف فقط تذکر لسانی است، افزود: در حالیکه حداقل پنج روش برای این کار وجود دارد و آن اینکه اگر زبانی نشد باید کتبی انجام شود، اگر کتبی صورت نگرفت باید بصورت پیامکی یا با استفاده از شبکه های مجازی انجام شود و اگر این روش نشد، روش اهدای کتاب و در نهایت واسطه قرار دادن.
وی تاکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر نباید با تندی و خشونت انجام شود و افراد باید با در نظر گرفتن شخصیت طرف مقابل حتی از او اجازه بگیرند و تذکر دهند.
وی در پایان با تبریک هفته نیروی انتظامی، از تلاش نیروی انتظامی برای برقراری و حفظ آرامش و امنیتی کشور تقدیر و تشکر کرد.
ت/6994/ 2093 ** خبرنگار: آرزو فلاح** انتشار: محمد سلطانمرادی

اطلاعات تکميلي

خواندن 776 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار