جمعه, 09 مهر 1395 ساعت 12:36

پزشکیان: قرآن را باید در عمل پیاده کنیم

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قرآن را باید در عمل پیاده کنیم، گفت: کسی که راه درست برود و حرف درست بزند و همواره تمسک به قران و اهل بیت( ع ) داشته باشد، هیچگاه به مسیر خطا و گمراهی نخواهد رفت.
به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، مسعود پزشکیان روز جمعه در مراسم اختتامیه بیست و یکمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان وزارت بهداشت در مشهد افزود: قرآن کتابی است که ما را به برتری رسانده و بهترین راه را به هر مسلمان نشان می دهد.
وی با یادآوری حضور پر تعداد دانشگاهیان وزارت بهداشت در جشنواره قران و عترت اظهار کرد: این کتاب انسان را به تقوا دعوت کرده و می فرماید دست ضعیف را گرفته و با ظالم مبارزه کنید.
پزشکیان تصریح کرد: در نهج البلاغه نیز تقوا در مقابل خطا تعریف می شود، در واقع خطا را همچون اسبی وحشی تفسیر می کند که سوار خود را بر زمین می زند، اما تقوا حرکت بدون خطا است.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در قرآن و عترت، کلمه طیبه مانند یک شجره طیبه و ریشه دار است، اما کلمه ناپاک روی هوا بوده و هیچ اصل و اساسی ندارد، لذا خداوند خود نگهدار کلمه طیبه است.
وی تصریح کرد: برخی مدعیان قرآن و عترت نتوانسه اند حرف درست زده و مشکلی از مشکلات این مملکت را حل کنند چرا که به این کتاب عمل نکرده و حرف درست مبتنی قرآن نزده اند.
وزیر اسبق بهداشت با اشاره به سخنانی از امام صادق(ع) در کتاب مجمع البیان اظهار کرد: این امام بزرگوار بر صدق گفتار و درستی سخن تاکید دارند.
وی تأکید کرد:وقتی در جامعه مشکلی وجود دارد مشکل همه ما است؛ چرا که نتوانسته ایم حرف درست را زده و پای در راه راست گذاشته و شواهد درست مبتنی بر قرآن را ببینیم.
پزشکیان افزود:کسی که تقوا داشته باشد راه درست را رفته و دنیا نیز به دلیل توانمندی اش پشت سر او می ایستد چرا که توانمند بوده و از این نمی ترسد که دنیا آن چه که را دارد، از او بگیرد.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر راه درست را می رفتیم هیچگاه مسأله حقوق های نجومی به وجود نمی آمد، گفت: در کشوری زندگی می کنیم که رانت و رشوه وجود دارد، برخی ها فساد میلیاردی مرتکب شده یا اینکه دکل نفتی زنده زنده گم می شود؛ این ها همه به دلیل این است که ما شواهد خود را گم کرده ایم.
وی یادآور شد: سازمان مبارزه با قاچاق درست می شود ولی فردا عامل قاچاق می شود، مبارزه با پولشویی درست می کنیم و فردا عامل پولشویی می شود و این همه به دلیل نداشتن شواهد و اطلاعات است، زیرا اگر یک سیستم داده در کشور داشته باشیم فردا یک پزشک نمی تواند به صورت نجومی درآمد داشته داشته باشد چرا که باید مالیات داشته باشد و اگر یک سیستم داده اطلاعات بصورت جامع و کامل داشته باشیم بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.
پزشکیان خطاب به حاضران گفت: شما حافظان قرآنید، در این کتاب درس برای درست کردن وجود دارد اما برای ساختن ابزار نیاز است، بیایید کاری کنیم که قرآن را در عمل پیاده کرده و ما مسلمانان و متقیان واقعی باشیم.
نایب رییس مجلس تصریح کرد: متاسفانه مشکل ما در کشور نبود صراحت، عدم آگاهی و علم است، یک قسمت را من می بینم و شما قسمت دیگر را؛ شما از موضع خود دفاع می کنید و من از موضع و گفته های خودم؛ لذا باید حرف درست زده و درست هم عمل کنیم.
نایب رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: متاسفانه بیشتر مشکل و دعواهای ما بر سر پول ، پست و مقام است و اگر انسان دنبال مادیات، پست و مقام نباشد و هیچگاه نترسد که از اینها دورش کنند، دنیا پشت سر تو را ه خواهد افتاد.
نایب رییس مجلس با بیان ینکه مشکل ما در کشور نبود صراحت، عدم آگاهی و علم است گفت:از من سوالی شد گفتم بلد نیستم بعدا بزرگی گفته بود این چه نایب رییس مجلسی است که بلد نیست!؟.
پزشکیان تاکید کرد: انسان چیزی را که بلد نیست باید با صراحت بگوید نمی دانم و اگر بگویی نمی دانم بهتر از آن است که به دروغ بگویی که می دانم و اگر در کشور در عرصه های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی مشکل داریم به این دلیل است که نتوانسته ایم حرف درست بزنیم و راه درست را برویم.
در این مراسم با حضور نایب رییس مجلس شورای اسلامی ، محمد رضا داود آبادی فراهانی معاون دانشجویی و فرهنگی وزیر بهداست از برگزیدگان و برترین های این دوره از جشنواره تجلیل شد.
7489/1355/6012خبرنگار: علی اکبر قزوینیان** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی

اطلاعات تکميلي

خواندن 864 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار