جمعه, 09 مهر 1395 ساعت 12:20

امامی کاشانی: اثرگذاری امر به معروف در اسلام اصل است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
امام جمعه موقت تهران گفت: اثرگذاری امر به معروف در اسلام اصل است،و اگر دل آمر به معروف آلوده و زبان ناخالص باشد اثر امر به معروف منفی است.
به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، آیت الله محمد امامی کاشانی در خطبه نخست نماز جمعه این هفته تهران به تشریح شرایط امر به معروف و نهی از منکر پرداخت و افزود: شرط اول برای آمر به معروف قبولی و اثرگذاری آن این است یعنی خود فرد اهل عمل باشد.
وی ادامه داد: آمر به معروف باید خود بدان عمل کند، امام حسین (ع) هم به همین عمل اشاره کرده است، وی باید به قیامت و برزخ و حساب و کتاب اعتقاد داشته باشد و خود به اصول عمل کند و روحیه پاکیزه ای داشته باشد، وی همچنین دل طاهر، صاف و زبانی طیب داشته باشد، در این شرایط امر به معروف می تواند نافذ باشد.
خطیب جمعه این هفته تهران خاطرنشان کرد: ولی اگر دل آلوده، زبان ناخالص بود اثر منفی یا خیلی کم دارد؛ این یکی از شرایط امر به معروف و نهی از منکر است. اثرگذاری؛ امر به معروف اصلی برای اسلام است یعنی اسلام بر این اصل استوار است.
وی گفت: دعوت به خیر یعنی امر به معروف و نهی از منکر؛علاوه بر این که فرد باید دل پاکیزه داشته و اعمال وی پاکیزه باشد باید به فکر جامعه باشد .
آیت الله امامی کاشانی تصریح کرد: گناه و فساد نباید در جامعه باشد. به همین دلیل است که امام حسین (ع) به امر به معروف و نهی از منکر تکیه کرد.
ادامه دارد...
سیام **6084 * 1336 خبرنگار: همت خواه * انتشار دهنده:مهرنوش خانزائی

اطلاعات تکميلي

خواندن 799 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار