جمعه, 09 مهر 1395 ساعت 09:24

فضای ایجاد شده توسط دولت، بزرگان تئاتر را دوباره وارد عرصه کرد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
مسئول هیأت نظارت و ارزشیابی هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فضای ایجاد شده توسط دولت تدبیر و امید، موجب شد تا برخی از بزرگان تئاتر که کنج انزوا گزیده بودند، وارد عرصه شوند.
رحمت امینی شامگاه پنجشنبه در حاشیه اختتامیه هفتمین جشنواره تخصصی تئاتر از ایده تا بداهه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در رشت افزود: رسمیت و اعتبار تئاتر می بایست در کلان ترین نقاط تصمیم گیری کشور محرز شود و هنوز مشکلاتی همچون کمبود بودجه و سالن های تئاتر در کشور وجود دارد.
وی ادامه داد: معتقدم جامعه هم رشد جهشی داشته و این موضوع تنها شامل حوزه هنر و تئاتر نیست.
وی تصریح کرد: هنر تئاتر موجب ارتقاء سطح آگاهی جامعه می شود و این موضوع می بایست مورد اهتمام متولیان امر قرار گیرد و در این راستا سرمایه گذاری شود.
امینی جشنواره ایده تا بداهه را الگویی در راستای کشف استعدادهای هنر تئاتر در استان ها دانست و گفت: استادان تئاتر می بایست جوانان این شاخه هنری را نسبت به رعایت و ایجاد تعادل میان تکنیک و محتوا هوشیار سازند.
هفتمین جشنواره تخصصی تئاتر از ایده تا بداهه در گیلان از پنجم مهرماه با راهیابی 35اثر آغاز شد و شامگاه پنجشنبه با حضور جمعی از مسئولان و مخاطبان تئاتر و با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.
موضوعات جشنواره یاد شده بر مبنای دفاع مقدس ، اخلاق و خانواده، ارزش های دینی و ادبیات کهن تعریف شده و شاخصه آن ارائه اتود به صورت بداهه بوده است.
داوری آثار این جشنواره را قطب الدین صادقی، رحمت امینی و فرهاد بشارتی از نویسندگان ، کارگردانان و بازیگران کشور عهده دار بودند.
رونمایی از سه کتاب منتشر شده از سوی حوزه هنری گیلان در ارتباط با حوزه تئاتر از برنامه های جشنواره یاد شده است.
خبرنگار: مرضیه ضامن ** انتشاردهنده: امیرحسین کبیری
1881/2007

اطلاعات تکميلي

خواندن 396 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار