پنج شنبه, 08 مهر 1395 ساعت 23:08

دو اثر نمایشی خراسان رضوی به جشنواره بین المللی تئاتر فجر راه یافت

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
مشهد – ایرنا – دو اثر نمایشی از بین 15 اثر ارائه شده در بیست و ششمین جشنواره تئاتر رضوان استان خراسان رضوی با رای هیات داوران به سی و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر راه یافت.
به گزارش ایرنا، این دو اثر در مراسم اختتامیه بیست و ششمین جشنواره استانی تئاتر رضوان پنجشنبه شب در مجتمع فرهنگی – هنری امام رضا (ع) از سوی هیات داوران معرفی شد.
این دو ثار شامل نمایش 'رسوب' به کارگردانی مسعود عقلی از گروه تئاتر شمایل مشهد و نمایش 'بیستون می تازد' به کارگردانی امین رضایی اردانی از گروه تئاتر کربن نوین مشهد هستند..
سرپرست اداره هنرهای نمایشی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در این مراسم گفت: 80 متن نمایشی به بیست و ششمین جشنواره استانی تئاتر رضوان ارسال شد که از این تعداد 38 متن مورد بازبینی قرار گرفت و در نهایت 15 متن به جشنواره راه یافت.
رضا حسینی افزود: انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی و هنرمندان برای نمایش هر چه بهتر آثار منتخب به منظور داوری نهایی تلاش بسیاری کردند که در نهایت دو اثر به جشنواره فجر راه یافت.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیزگفت: این محفل باشکوه با حضور اساتید و هنرمندان جوان با همدلی و همزبانی برگزار شده و باعث خرسندی است که چراغ تئاتر همچنان در استان درخشان و فروزنده است.
سید سعید سرابی افزود: خراسان رضوی رتبه دوم را بعد از تهران در تماشاگر تئاتر و اجرای نمایش دارد و مردم این منطقه همواره علاقه بسیاری به تئاتر داشته اند..
وی بیان کرد: در جشنواره تئاتر رضوان امسال به شمار تئاتر های شهرستانی افزوده شد به طوری که چهار شهرستان کاشمر، درگز، گناباد و نیشابور آثار نمایشی قابل توجه ای ارائه کردند.
وی اظهار امیدواری کرد با همت بلند مدیران در حوزه نمایش بتوان روزهای بهتری را در تئاتر خراسان رضوی پیش رو داشت.
به گزارش ایرنا، در این مراسم برگزیدگان دو بخش مسابقه و نمایش نامه نویسی از سوی داوران معرفی و مورد تقدیر قرار گرفتند.
در بخش مسابقه این جشنواره نیز برگزیدگان داوران در بخش های کارگردانی، نویسندگی، بازیگری مرد و زن، طراحی صحنه، موسیقی و طراحی لباس و طراحی پوستر و بروشور معرفی شدند.
در این مراسم از کتاب بیست و ششمین جشنواره تئاتر رضوان رونمایی شد و نخستین نمایشگاه عکس تئاتر از جشنواره بیست و ششم در مجتمع امام رضا (ع) افتتاح شد که در آن ٢٥ اثر چاپ شده از 10 عکاس به نمایش درآمد.
همچنین با توجه به قرار داشتن در هفته گرامیداشت دفاع مقدس، در محل بوستان ملت از کتاب 'شاعری در دیار خویش غریب' اثر نویسنده شهید 'ماشاالله صفاری' اولین شاعر دفاع مقدس با حضور کارشناسان ادب و هنر خراسان رضوی رونمایی شد.
6012/7489 خبرنگار: میترا عبداللهی** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی

اطلاعات تکميلي

خواندن 442 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار