پنج شنبه, 08 مهر 1395 ساعت 20:28

9 مقاله علمی داخلی و خارجی به دبیرخانه جشنواره تئاتر خیابانی مریوان رسید

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
داور پژوهشی جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان گفت: در مجموع 9 مقاله علمی داخلی و خارجی به دبیرخانه جشنواره رسید و در قالب مجموعه آثار مکتوب چاپ می شوند.
کریم خاوری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در فراخوان جشنواره علاوه بر اثرهای نمایشی، از اندیشمندان داخلی و خارجی مقالات علمی نیز درخواست شده بود.
وی اضافه کرد: در جشنواره های قبلی مریوان مقالات به صورت کتاب چاپ و در اختیار هنرمندان و صاحب نظران قرار می گرفت.
وی اظهار کرد: با توجه به محدودیت اعتبارات جشنواره قرار است مجموعه مقالات چند دوره جشنواره به صورت تخصصی در قالب کتابی به چاپ برسد.
خاوری گفت: این آثار از اساتید دانشگاهی و صاحب نظران این حوزه از دانشگاه های هندوستان، پاکستان و تهران و هنرمندان برجسته تئاتر خیابانی داخلی و خارجی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.
وی اضافه کرد: با توجه به راه اندازی دبیرخانه دائمی جشنواره بین المللی مریوان این دبیرخانه می تواند پس از پایان هر جشنواره برای جشنواره بعدی خود را آماده کند.
وی افزود: لازم است دبیرخانه جشنواره با هنرمندان مختلف استان تبادل نظر کند و بر اساس سلیقه و ذائقه مخاطبان خود و نیازهای جامعه سفارش تهیه تئاتر خیابانی را به هنرمندان مختلف بدهد.
داور پژوهشی این جشنواره گفت: لازم است برای برنامه ریزی دقیق و مدیریت هماهنگ برای این جشنواره دائمی از تغییر اعضای دبیرخانه در طی چند سال خودداری شود.
وی افزود: با تغییر در اعضای دبیرخانه برنامه ریزی های چند ساله آنها ناتمام می ماند و اعضای جدید نیز ساختار جدیدی را دنبال می کنند.
خاوری اظهار کرد: حذف آثار خارجی در بخش مسابقه و عدم راه یابی آثار برگزیده جشنواره مریوان به جشنواره های بین المللی یکی از موضوع های بسیار مهم بوده و می تواند در کیفیت جشنواره تاثیر گذار باشد.
وی ادامه داد: حذف بخش کودک و نوجوان نیز از جشنواره باعث کاهش تعداد مخاطبان جشنواره شده و این امر باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.
وی از همراهی و همکاری مردم و مسئولان شهرستان مریوان برای اجرای باشکوه این جشنواره قدردانی کرد.
محمدحسین ناصر بخت، بهار لطفیان و کریم خاوری داوران پژوهشی یازدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان هستند.
یازدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان به مدت پنج روز از چهارم تا هشتم مهرماه در این شهر در حال برگزاری است.
در این جشنواره 270 هنرمند در قالب 28 گروه تئاتر از استان های مختلف کشور و سه گروه هنری خارجی از کشورهای ارمنستان، ایتالیا و اقلیم کردستان عراق حضور دارند.
شهرستان مریوان در 130 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد.
3020/ 6108 *شبس*1488 *1613*
**خبرنگار: عبدالله رحمانی*انتشار دهنده: عبدالله غفاری

اطلاعات تکميلي

خواندن 431 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار