پنج شنبه, 08 مهر 1395 ساعت 19:24

ائمه جمعه متناسب با مسائل روز سطح علمی خود را افزایش دهند

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور گفت: ائمه جمعه موظفند متناسب با مسائل روز و نیازهای اقشار مختلف مردم، سطح علمی خود را افزایش دهند.
به گزارش ایرنا حجت الاسلام حسن منتظری روز پنجشنبه در نشست تخصصی ائمه جمعه در سنندج نقش علمی و به روز بودن اطلاعات ائمه جمعه و امامان جمعه را خطیر ارزیابی کرد و گفت: ائمه جمعه در بروز کردن مطالب و محتوای خطبه ها در راستای پاسخگویی به نیازهای جدید جامعه، دانش افزایی داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه در دهه های اخیر غربزدگی جوانان نگران کننده بوده است گفت: ایجاد فضای فرهنگی در جامعه و شیوه های جذب جوانان و نوجوانان در نماز جمعه در اولویت اصلی وظایف امام جمعه است.
وی بر فضای سازی فرهنگی در راستای ایجاد سلامت جامعه و تعادل نظام اجتماعی تاکید کرد و گفت: طبق فرمایش امام علی (ع) اگر محیط اجتماعی نامناسب شود فضیلت ها بی رونق و توجه اقشار مختلف مردم به دین کمرنگ می شود.
وی با اشاره تهاجمات و شبیخون فرهنگی استکبار جهانی در جهان اسلام و منطقه در راستای کمرنگ کردن ارزش ها و هویت دینی گفت: امامان جمعه باید شناخت و تعامل خود را افزایش دهند.
او خطبه مسجد را بهترین جایگاه برای ترویج شعائر الهی و بیان احکام دینی دانست و گفت: امامان جمعه باید از این ظرفیت به بهترین نحو در راستای ترویج و معرفی دین اسلام بهره گیرند.
وی بر قانونمند کردن مساله امر به معروف و نهی از منکر، ترویج شعائر دینی در نمازهای یومیه و نمازهای جمعه و انجام حقوق الهی و صیانت از خانواده تاکید کرد و گفت: مسائل فقهی، وحدت و همزیستی مسالمت آمیز در خطبه های نماز جمعه مورد تاکید ویژه قرار گیرد.
حجت الاسلام منتظری بر همکاری و تعامل ائمه جمعه با دستگاه های سیاسی، نظامی و امنیتی در راستای خنثی سازی توطئه های استکبار جهانی تاکید کرد.
او با اشاره به پتانسیل بالای شهرستان سنندج در زمینه اقامه نماز جماعت گفت: حدود 500 مکان در سنندج ظرفیت اقامه نماز جماعت را دارد.
وی با اشاره به اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی حوزه های علمی، مدارس سنتی و غیر سنتی و مساجد و ائمه جمعه و جماعت از رشد نسبی و مطلوبی برخوردار بوده است گفت: شهرستان سنندج در این زمینه از کارنامه قابل قبولی برخوردار است.
** رفتار خطیب جمعه در نماز جمعه باید پیامبرگونه باشد
نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری نیز در این ایین الگو قرار دادن سیره و اخلاق رسول الله (ص) و گذشت و بردباری و ادب قرآنی درباره پیامبر اسلام (ص) را از وظایف یک خطیب جمعه دانست و گفت: رفتار خطیب جمعه در نماز جمعه باید پیامبرگونه باشد.
ماموستا فایق رستمی نقش امامان جمعه را در ارشاد و راهنمایی مردم مهم ارزیابی کرد و گفت: خطیب جمعه باید در نماز جمعه این روز را غنیمت شمرد و میان مسئولین و مومنین ارتباط برقرار کند.
وی نماز جمعه را دانشگاه دینی و روز عید مومنین دانست و گفت: در این روز تمام اقشار مختلف مردم فقیر و غنی در صفوف واحد در کنار هم اقامه نماز می کنند.
وی اظهارکرد: اگر به خطبه های پیامبر و صحابه نگاه کنیم در سنگر مساجد مسائل دینی مادی و معیشتی، مطرح شده است در همین راستا امامان جمعه باید در روز نماز جمعه شیوه و منش و فرامین پیامبر اسلام (ص) را به خوبی اجرا کنند.
به گفته وی خطبه های پیامبر (ص) در ماه رمضان مملو از احسان و کمک به فقرا و نیازمندان است.
وی با اشاره به اینکه کتاب قرآن آخرین کتاب الهی و پیامبر اسلام حضرت محمد(ص) آخرین رسول خدا و دین مبین اسلام آخرین برنامه الهی و امت اسلامی آخرین امت اسلامی است گفت: این مساله بیانگر عظمت دین خدا و عظمت پیامبر (ص) است.
او عزت و کرامت امت اسلامی را مرهون قرآن کتاب الهی دانست.
7352/1904
** خبرنگار: شیوا اردلان منش
** انتشار دهنده: مسعود احمدی

اطلاعات تکميلي

خواندن 453 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار