پنج شنبه, 08 مهر 1395 ساعت 16:56

برپایی نمایشگاه عکس دستاوردهای دولت/دولت از انتقادهای منطقی استقبال می کند

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
معاون کل نهاد ریاست جمهوری از برگزاری نمایشگاه عکس دستاوردهای دولت با عنوان هنر تدبیر خبر داد و گفت: این نمایشگاه شنبه هفته آینده با حضور معاون اول رییس جمهوری درفضای باز تالار وحدت تهران افتتاح و به مدت هفت روز دایر خواهد بود.
به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، مرتضی بانک روز پنج شنبه در نشست خبری با خبرنگاران افزود: رهبر معظم انقلاب در بحث های مختلف به خصوص در دیدار اعضای هیات دولت بر این نکته تاکید کردند که اقدامات و فعالیت های دولت باید به صورت هنری و مستمر ارایه شود.
وی ادامه داد: از مدت ها قبل پیش بینی شده بود تا نمایشگاهی از دستاوردهای سه ساله دولت برگزار شود که رهنمود رهبر معظم انقلاب ما را بیش از پیش تشویق کرد.
معاون کل نهاد ریاست جمهوری با اشاره به سوالات مطرح شده در رسانه ها و افکار عمومی مبنی بر اینکه دولت چرا کمتر از اقدامات خود صحبت می کند، گفت: سیاست دولت این بود که فارغ از حواشی و به طور متمرکز همه برنامه ها و اقدامات خود را دنبال و اجرا کند تا برای کشور موثر باشد.
بانک یادآور شد: در این شرایط برخی از افراد، شخصیت ها و جریانات به طور مستمر و دائم تلاش های دولت را یا منعکس نمی کردند یا ناقص انعکاس می دادند و یا بسیاری از اقدامات را نادیده می گرفتند و تلاش می کردند مشکلات و کمبودها را منعکس کنند و اقدامات صورت گرفته توسط دولت را با برنامه ریزی و هدایت، ناموفق و نامطلوب منعکس می کردند.
وی ادامه داد: دولت به جای اینکه مرتب پاسخ اقدامات رسانه هایی که منفی بافی می کنند و علاقه مند نیستند توفیقات نظام را به گوش مردم برسانند، بدهد تلاش کرد کار و برنامه های خود را دنبال کند و ثمره این اهداف و برنامه ها را به مردم بگوید.
معاون کل نهاد ریاست جمهوری گفت: در حال حاضر بعد از سه سال امروز با توجه به منویات و راهنمایی های رهبر معظم انقلاب فرصتی فراهم شده تا بخشی از دستاوردهای دولت منعکس شود.
بانک افزود: در هفته دولت با سفر وزرا و دیگر مسوولان به نقاط مختلف و انعکاس جلسات و سفرهای آنان توسط رسانه ها بخشی از فعالیت های دولت به اطلاع مردم رسانده شد که گام خوبی بود اما لازم بود امکاناتی فراهم شود تا مردم از دستاوردهای دولت مطلع شوند که نمایشگاه عکس به این منظور تدارک دیده شد.
وی ادامه داد: این نمایشگاه در دولت های قبلی نیز برگزار می شد و لازم بود در این دولت نیز برگزار شود که با استفاده از نظرات و دیدگاه های مدیران روابط عمومی دستگاه های اجرایی پیشنهاد شد عکس ها از دستاوردهای دولت برای ما ارسال شود و درباره چگونگی برگزاری این نمایشگاه نیز بحث و تبادل نظر شد.
معاون کل نهاد ریاست جمهوری گفت: وقتی این موضوع به اطلاع فعالان بخش هنری و فرهنگی رسید آنان پیشنهاد دادند نمایشگاه متفاوت تر و به شکل مفهومی با استفاده از المان های هنری اجرا شود که پس از ارتباطات و دیدگاه هایی که منعکس شد به این نتیجه رسیدیم این کار توسط هنرمندان اجرا شود تا این نمایشگاه متفاوت تر از گذشته و به صورت یک نمایشگاه انحصاری که مفهوم اقدامات دولتد را در قالب هنر به مردم برساند برگزار شود.
بانک افزود: عکس های مختلفی که توسط دستگاه ها تهیه شده بود مرحله به مرحله بررسی شد و بیش از 15 هزار اثر هنری عکس را از دستگاه ها دریافت و یک خزانه خوبی از عکس های معتبر و ارزشمند ایجاد شد و پس از آن عکس ها در شورایی با حضور هنرمندان برجسته انتخاب شد که آثار خوبی بین آن ها وجود دارد.
وی اظهارامیدواری کرد تا در ادامه به شیوه های دیگری از این ذخیره هنری بزرگ استفاده و در مقاطع مختلف در قالب کتاب یا دیگر مجموعه ها به استان ها عرضه شود.
معاون کل نهاد ریاست جمهوری گفت: همچنین پیشنهاد شد علاوه بر شخصیت های هنری از دیگر نیروهای هنری به خصوص جوانان نیز برای برگزاری نمایشگاه استفاده شود که برای سازه های مورد نیاز نمایشگاه از آنان استفاده شد.
بانک یادآور شد: پیش بینی شد تا این نمایشگاه به عنوان یک هویت هنری مستقل برگزار شود و به همین دلیل محیطی آزاد و باز برای آن انتخاب شد تا بتوانیم مفهوم را منتقل کنیم.
وی ادامه داد: یکی از هنرمندان پیشنهاد سازه های مفهومی را برای این نمایشگاه ارایه کرد تا از یک استحکام قوی برخوردار باشد و بتواند شرایطی که دولت یازدهم در سال 92 تحویل گرفت را نشان دهد.
معاون کل نهاد ریاست جمهوری گفت: دولت فعالیت های زیادی را در بخش های مختلف انجام داده است اما رهبر معظم انقلاب به حوزه هایی همچون ثبات اقتصادی، صنعت، کشاورزی، بهداشت عمومی برجام اشاره داشتند لذا در این نمایشگاه به دستاوردهای شاخص دولت در حوزه امنیت، مسایل اجتماعی، ثبات اقتصادی، بهداشت عمومی، اموردفاعی و برجام پرداخته شده است.
بانک یادآور شد: در ابتدای دولت یازدهم ذخیره گندم کشور 18 روز بود در حالی که امسال علاوه بر تامین نیاز داخلی امکان صادرات وجود دارد و خرید یازده و نیم میلیون تن گندم بی سابقه است و دیگر نیازی به واردات نداریم.
وی ادامه داد: در ابتدای دولت یازدهم میزان تولید نفت کمتر از سه میلیون بشکه در روز بود که بعد از برجام به حدود چهار میلیون بشکه در روز رسیده است. وقتی چاه های نفتی دچار توقف می شوند برای راه اندازی آن ها هزینه زیادی لازم است که دولت در این زمینه با اختصاص 800 میلیون دلار توانست تولید را به چهار میلیون بشکه در روز برساند.
معاون کل نهاد ریاست جمهوری گفت: همچنین تورم 20 درصد به کمتر از 9 درصد رسیده و رشد اقتصادی منفی 6 درصد در ابتدای سال 92 در سال جاری به بالای پنج درصد می رسد.
بانک یادآور شد: در این نمایشگاه برای اولین بار از صوت خطی استفاده شده است. این نمایشگاه روز شنبه هفته آینده ساعت 10 توسط اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری افتتاح خواهد شد.

**شاهد ارایه گزارش های بیشتر از دستاوردهای دولت خواهیم بود
معاون کل نهاد ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در 6 ماه باقی مانده تا انتخابات ریاست جمهوری شاهد افزایش عملکرد رسانه ای و تبلیغاتی دولت خواهیم بود؟ گفت: دولت باید به روی هدف گذاری های خود متمرکز می شد تا فعالیت ها و برنامه ها را به اجرا دربیاورد، با توجه به این مساله به مسایل تبلیغاتی و جنبی کمتر توجه می شد.
بانک افزود: دولت در سه سال گذشته توانست گام های موثری برای رسیدن به اهدافش بردارد لذا هرچند باید بیشتر این خدمات را معرفی می کردیم ولی لازم است آن ها را مرحله به مرحله معرفی کنیم. از این رو پیش بینی می کنم شاهد گزارش های بیشتر در ارایه خدمات باشیم.

**محدود کردن دستاوردهای دولت به حوزه سیاست خارجی درست نیست
وی در پاسخ به این سوال که منتقدین دولت می گویند دولت خود را محدود به سیاست خارجی کرده است این ادعا را قبول دارید؟ اظهارداشت: دولت مجموعه ای از وظایف و خدمات در قالب برنامه های بالادستی و قوانین و مقررات دارد و هر دولتی بخواهد حرکتی انجام دهد نمی تواند توجه او به یک حوزه باشد؛ البته برای انجام خدمات و اجرای برنامه ها اولویت بندی هایی صورت می گیرد.
معاون کل نهاد ریاست جمهوری تاکید کرد: در زمان مذاکرات و تحریم ها دولت توانست تورم را از 40 درصد به 12 درصد برساند، در همان زمان افزایش صادرات نفتی و ثبات قیمت ارز و ریال را داشتیم، پس محدود به آن مساله نبودیم.
بانک با تاکید بر اینکه همزمان که برای برجام مذاکره می کردیم دیگر برنامه هایمان را هم پیش می بردیم، افزود: در حوزه های فرهنگی و اجتماعی اقدامات زیادی انجام شد، در حوزه اجتماعی و شرایط عمومی کشور دولت توانست از تنش ها بکاهد و محیط اجتماعی را باز کند لذا این سخن منتقدیم که برخی از آنان با برنامعه انتقاد داشتند به هیچ عنوان درست نیست.
وی ادامه داد: بلد شدن برجام به خاطر عملکرد منتقدانی بود که علاقه داشتند برجام را موضوع خود بدانند تا در صورتی که دولت در مذاکرات موفق نشد آن را نشان از ناکارآمدی دولت معرفی کنند.

**دستگاه قضایی با توهین های صورت گرفته به رییس جمهوری برخورد کند
معاون کل نهاد ریاست جمهوری در ادامه در خصوص تشکیل ستاد تخریب دولت در تریبون های مختلف گفت: برخی از انتقادات از دولت منطقی و دلسوزانه است که این نوع انتقادها قابل پذیرش و مورد استقبال دولت است.
بانک افزود: برخی از فعالان سیاسی به دلیل آن که در انتخابات موفق نبودند و اساسا موفقیتی را هم برای دولت قائل نبوده و نیستند انتقادهای تند و بی منطقی را بیان می کنند که در این فضا دولت باید ورود و اطلاع رسانی کرد.
وی ادامه داد: برخی در بیان انتقاد توهین می کنند که اگر متوجه شخص رییس جمهوری باشد در وهله نخست دستگاه های مربوطه و همچنین دستگاه قضایی باید مانع از این مساله شوند و با آن برخورد کنند؛ ما نیز این مسایل را دنبال می کنیم و اگر آن انتقادها به موقعیت ریاست جمهوری لطمه بزند، سکوت معنا ندارد و دولت از راه قانونی برخورد کرده و می کند و جواب می دهد.
این خبر در حال تکمیل است.
سیام*9254**1569 **خبرنگار: سجاد خسروانیان *انتشاردهنده: علی حبیبی

اطلاعات تکميلي

خواندن 482 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار