پنج شنبه, 08 مهر 1395 ساعت 14:52

تبیین قرآن و سیره پیامبر(ص) به نسل جوان از وظایف امامان جمعه است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
رئیس شورای نمایندگان ولی فقیه در مناطق قومی و معاون حوزوی دفتر مقام معظم رهبری، تبیین سیره پیامبر اسلام و قرآن و تفسیر قرآن و احادیت نبوی برای نسل جوان را از وظایف خطیر امامان جمعه دانست.
به گزارش ایرنا حجت الاسلام احمد مروی روز پنجشنبه در نشست تخصصی ائمه جمعه استان کردستان در سنندج وضعیت امروز مسلمانان در جهان را دردناک دانست و گفت: قتل و کشتار مردم در بازار، مساجد روبه قبله و در حال نماز خلاف دستور اسلام، قرآن و سیره پیامبر (ص) است.
وی همچنین کشتار عده ای از مردم از سوی گروهی برخلاف نظر و عقاید خود را خلاف سیره پیامبر (ص) و ناشی از نا آگاهی و بی بصیرتی دانست و افزود: عدم بصیرت مردم در مسائل دینی آفت بزرگی در جوامع اسلامی است.
به گفته وی، مسلمانانی که قرآن می خواند اما برخلاف معانی اصلی، آن را تفسیر می کنند در مسیر انحراف قرار می گیرند و مورد لعن قرآن قرار می گیرند.
وی افزود: پیامبر بزرگوار اسلام (ص) در دوران جاهلیت به برکت قرآن و اسلام و دستورات وحی در میان قبایل پراکنده، برهنه و گرسنه، یک جامعه منسجم و بزرگترین تمدن اسلامی را ایجاد کرد.
معاون حوزوی دفتر مقام معظم رهبری اظهار کرد: شواهد نشان داده است هر جا مسلمانان از قرآن فاصله گرفتند کافران بر آنها غالب شده اند.
حجت الاسلام مروی با اشاره اینکه دشمنان اسلام به تاثیرگذاری و قدرت نفوذ اسلام اعتقاد دارند گفت: آیات قران دشمنان اسلام را به خوبی تعریف کرده است در همین راستا امامان جمعه باید این مسائل را به مردم گوشزد کنند.
حجت الاسلام مروی وظیفه علمای شیعه و سنی و امامان جمعه را در تبیین مسائل دینی و اینکه بدانند در چه برهه ای از زمان قرار گرفته اند خطیر ارزیابی کرد.
وی با اشاره به اینکه در گذشته فرقه های مختلف مسلمانان در کنار هم زندگی مسالمت آمیزی داشتند گفت: این در حالی است که امروز با گسترش تفرقه و اختلاف در میان مسلمانان این نوعدوستی و برادری به بغض و کینه بدل شده است.
وی اظهار کرد: امروز عده ای از شیعیان ناآگاه در دام انگلیس افتاده اند و با پناه گرفتن در زیر سلطه حکومت جابر و استعمارگر انگلیس به فعالیت و تالیف کتاب اهانت آمیز به همسر پیامبر (ص) مشغولند و این عامل سبب تفرقه در میان مسلمانان شده است و این قضیه نیز در میان برخی از فریب خوردگان اهل سنت وجود دارد.
وی مسئولیت تامین امنیت مسلمانان در عربستان از سوی صهیونیست ها را مایه ننگ عرستان دانست و افزود: امروز کشور عربستان سعودی که مدعی خادمین حرمین و ترویج قرآن است در عمل مدیریت و امنیت مسلمانان را به صهیونیست سپرده است.
حجت الاسلام مروی به وضعیت سرزمین های اسلامی و کشتار مردم در سوریه اشاره کرد و گفت:صهیونیست ها و امریکایی ها با پول سرزمین های اسلامی جنگ ها را طراحی می کنند و به جای اینکه پول کشورهای عربی را خرج ترویج دین اسلام کنند خرج اسلحه می کنند.
وی افزود: امروز صهیونیست ها اسلام را برخلاف آموزه های اسلامی ترسیم می کنند و اختلاف و تفرقه در میان مسلمانان روز جشن صهیونیست هاست.
حجت الاسلام مروی اظهارکرد: اعمال گروه القاعده، طالبان و داعش در کشورهای اسلامی در میان مسلمانان نفرت ایجاد کرده است و علیرغم این اعمال خلاف اسلام، مردم به سمت اسلام گرایش پیدا می کنند.
او افزود: در ابتدا سرزمین عربستان سعودی به سرزمین حجاز معروف بوده است اما با تغییر نام این سرزمین به عربستان سعودی نطفه وهابیت در این کشور بسته شد.
وی مقدس بودن سرزمین عربستان و برپایی حج عمره در این کشور را یکی از علل توجه انگلیسی ها به این کشور دانست و گفت: انگلیس عربستان را بستر مناسبی برای ترویج و تبلیغ وهابیت می داند و بسیار حساب شده در این کشور مشغول فعالیت است.
7352/1904
** خبرنگار: شیوا اردلان منش
** انتشار دهنده: مسعود احمدی

اطلاعات تکميلي

خواندن 515 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار