پنج شنبه, 08 مهر 1395 ساعت 12:56

رییس جمهوری: پیشرفت کشور و انقلاب راهی جز اعتدال ندارد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
رییس جمهوری گفت: افراط و تفریط، دنیا و آخرت ما را تخریب می کند و برای پیشرفت کشور و انقلاب راهی جز اعتدال وجود ندارد.
به گزارش ایرنا دکتر حسن روحانی در شورای اداری استان قزوین که روز پنجشنبه در استانداری برگزار شد، افزود: دین ما طریقه وسطی، امت ما نیز امت وسط است و مسیر ما هم نه تنها در سیاست بلکه در اندیشه و تفکر و نگاه به داخل و خارج نیز باید مبتنی بر اعتدال باشد.
وی با قدردانی و ابراز خرسندی از میهمان نوازی و استقبال گرم مردم از نماینده ملت، اظهارکرد: بحمدالله هماهنگی و رفاقت خوبی بین مسئولان استان وجود دارد، زیرا هرچه تعامل بیشتر شود، توسعه استان بیشتر خواهد بود.
**رقابت های حزبی محترم است اما نباید به دعواهای به دعواهای بی نتیجه کشیده شود
روحانی خاطرنشان کرد: رقابت های حزبی در چارچوب قانون، در زمان خود و با مراعات اخلاق دینی و اسلامی محترم است، اما نباید این رقابت ها به تنازع و دعواهای بی نتیجه کشیده شود.
وی ادامه داد: مردم از ما تنازع نمی خواهند، بلکه پیشرفت، تعالی خود و فرزندان، شهر، استان و کشور را می خواهند.
رییس جمهوری گفت: تجربه من چه در سال های قبل و چه بعد از انقلاب این است که برای سعادت دنیوی و اخروی راهی جز اعتدال وجود ندارد.
رییس جمهوری افزود: اگر روبروی هم بایستیم و هرکدام پیروزی جناح و حزب خود را بعنوان هدف بخواهیم، شکست خواهیم خورد، زیرا معتقدیم پیروزی اسلام و دین مهم است و حزب و جناح ها ذیل آنهاست و پیگیری هدفی بجز خدمت به فرهنگ و اسلام، جز وزر و وبال، چیزی نخواهد داشت.
روحانی خاطرنشان کرد: باید مسیر ما چه در بحث سیاست داخلی و چه سیاست خارجی مسیر اعتدال باشد و با دشمن و خائن دانستن تمام جهان و عدم ارتباط و قهر با دنیا، امکان پیشرفت وجود نخواهد داشت.
وی گفت: رونق سرمایه گذاری، واردات و صادرات، صنعت گردشگری و فناوری در گرو ارتباط با جهان پیرامونی است و نمی توان همه چیز را تجربه و از صفر شروع کنیم، مگر در فناوری هسته ای از صفر شروع کردیم؟
رئیس جمهوری اضافه کرد: در جریان غنی سازی و صنعت هسته ای با مهندسی معکوس به زنجیره ای دست یافتیم که دنیا در برابر دانش متخصصان ما سر فرود آورد.
روحانی ادامه داد: اروپا هم علم و دانش را از ایران و دانشگاه های جهان اسلام از جمله بغداد، جندی شاپور، مرو و سمرقند فرا گرفت و اکنون به توسعه رسیده است.
رئیس دولت تدبیر و امید با اشاره به اینکه خدا نیامرزد آنهایی که بذر یاس و نا امیدی را در دل مردم می کارند، گفت: نا امیدی کفران مسیر حق و نعمات خداست و ما باید کشور، زندگی و فرزندان خود را به آینده امیدوار کرده و با پشت سر گذاشتن مشکلات، ناامیدی را از خود دور کنیم.
دکتر روحانی اضافه کرد: چگونه گاهی اوقات برخی رسانه ها و تریبون ها به عنوان یک مسلمان، ایرانی و علاقه مند به انقلاب و نظام مرتب یاس و ناامیدی را در جامعه انتشار می دهد و در صدد تضعیف دولت بر می آید؟ این گروه فکر می کنند اگر دولت را تضعیف کنند خودشان بالا می روند، درحالیکه تضعیف دولت شرعا و قانونا حرام بوده و برای تخریب گران نیز فایده ای در پی نخواهد داشت.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در سال های گذشته هر وقت به سازمان ملل می رفتیم تنها بحث بر سر چگونگی تحریم های ایران بود و اینکه چه مواردی را به آن اضافه و در کجاها جلوی دور زدن تحریم ها را بگیرند، چون آنها امید داشتند که بالاخره می توانند ضربه نهایی را به ما بزنند.
روحانی اضافه کرد: البته این صداها کم و بیش در دو سال گذشته نیز وجود داشت، ولی به فضل خدا هر چه جلوتر می رویم، آمریکا هراسی جای ایران هراسی را می گیرد، چرا که در این دوره از نشست سازمان ملل اکثریت قاطع کشورها به آمریکا ایراد می گرفتند که چرا به تعهدات خود در برابر ایران عمل نمی کند.
وی با اشاره به اینکه امسال در سازمان ملل بیشتر بحث ما با کشورها بر سر نحوه سرمایه گذاری ها و چگونگی ورود فناوری ها به کشور بود، ادامه داد: در دوران پسابرجام سیاست ما جذب سرمایه، فناوری و صادرات مشترک بوده تا جایی که یکی از شرط های اصلی ما در امر سرمایه گذاری مشترک، صادرات 30 درصدی کالاهای ساخته شده در کشور است.
رئیس جمهوری یادآور شد: یکی از مهمترین دلایلی که این روزها همه بر روی آن اتفاق نظر دارند آن است که 70 تا 75 درصد واحدهای تعطیل شده کشور که مربوط به شرایط دولت گذشته در بخش قیمت ارز، وضعیت نابسامان بانک ها و نیز وجود فناوری های کهنه و قدیمی این واحدها بوده است.
رئیس دولت یازدهم با اشاره به اینکه تنها مشکل ما با بازارهای جهانی، بالا بردن کیفیت کالاهای ساخت داخل است، گفت: در این رابطه باید گریزی به پدیده قاچاق کالا در کشور داشته و ریشه آن را در مباحث اقتصادی جست و جو کرد.
روحانی، به کاهش 10 میلیارد دلاری قاچاق طی یک سال گذشته در کشور اشاره و اظهارکرد: برای از بین بردن این پدیده بدون شک باید به دنبال افزایش کیفیت کالاهای ساخت داخل رفت و برای این منظور ما نیازمند فناوری های نوینی هستیم که باید آن را وارد کنیم، چرا که در دنیای کنونی نمی توان به تنهایی کارها را پیش برد.
وی اضافه کرد: از آغاز امسال که اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نام گرفت، حرکت ما به روایت آمار و شاخص ها رو به رشد بوده و مسیر حرکتمان نیز درست بوده است.
رئیس جمهوری گفت: اقتصاد با شاخص های دقیق روشن می شود، تورم، اشتغال، سرمایه گذاری، رشد اقتصادی و همه اینها شاخص هایی هستند که وضعیت ما را مشخص می کند.
روحانی اضافه کرد: در حوزه تولید نفت و اینکه چگونه توانستیم طی چند ماه تولید خود را به دوران قبل از تحریم ها برسانیم، واقعیتی انکارناپذیر بوده و برای این منظور بیش از یک میلیارد دلار برای چاه های نفت خود هزینه کردیم.
خبر در حال تکمیل است ..
7389/ 3013/ 2079/ 6128 * خبرنگار: رضا اولادی * انتشار دهنده : وحید مقدم سلیمی

اطلاعات تکميلي

خواندن 482 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار