پنج شنبه, 08 مهر 1395 ساعت 08:56

کانون های فرهنگی مساجد، سبک زندگی اسلامی ایرانی را به جوانان آموزش می دهند

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد گفت: سبک زندگی ایرانی اسلامی بر اساس آموزه های قرآن و عترت از سوی روحانیون کانون های فرهنگی مساجد به جوانان آموزش داده می شود.
حجت الاسلام حمیدرضا ارباب سلیمانی در حاشیه برگزاری سومین جشنواره استانی شیوه های نوین تدریس معارف دین با عنوان شکوه اندیشه، در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در انزلی بیان داشت: 22 هزار کانون فرهنگی در مساجد کشور راه اندازی شده و در گیلان نیز افزون بر 900 کانون فرهنگی فعال است.
وی به تاسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد از 23سال پیش براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره و اضافه کرد: راه اندازی، تجهیز کتابخانه های مساجد و آموزش نیروی انسانی از اهداف تاسیس این کانون ها در مساجد است.
حجت الاسلام ارباب سلیمانی یادآور شد: افزون بر 12 هزار کتابخانه باز و دارای مخزن در مساجد کشور وجود دارد و سالانه کتاب هایی برای آن کتابخانه ها ارسال می شود.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به ارائه برنامه های آموزشی متمرکز و غیرمتمرکز برای کانون ها اشاره و تصریح کرد: افزون بر یک هزار و 600 نفر از رئیسان کانون های فرهنگی مساجد در راستای برقراری ارتباط نزدیک با نسل جوان، در شهر مقدس قم آموزش دیده اند.
حجت الاسلام ارباب سلیمانی به گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی و نقش ائمه جماعات درآن به عنوان مباحث آموزشی این دوره اشاره کرد و گفت: آموزش سبک زندگی ایرانی اسلامی از سوی روحانیون به جوانان بر اساس آموزه های قرآن و عترت از دیگر موارد آموزشی در این دوره بود.
وی با اشاره به حضور دو هزار و یکصد نفر روحانیون دارای مدرک کارشناسی در دوره متمرکز آموزش مسئولان کانون های تازه تاسیس در مشهد مقدس افزود: امسال علاوه بر برگزاری کنگره منطقه ای با حضور استان های اصفهان، گلستان، کرمانشاه، اردبیل و مرکزی، دوره ویژه ای نیز برای کانون های فرهنگی روستایی و عشایری برگزار شد.
دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور به اهمیت شیوه جذب جوانان و نحوه برقراری ارتباط با آنان اشاره و تصریح کرد: با توجه به اهمیت روستاها به عنوان یکی از پایگاه های اصلی اقتصاد مقاومتی در بخش تولید، در تلاش برای کاهش مهاجرت روستاییان به شهرها از یک سو و مهاجرت معکوس از سوی دیگر هستیم.
حجت الاسلام ارباب سلیمانی به فعالیت ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور و راه اندازی مراکز دیجیتال تولید و عرضه نرم افزارهای مناسب به جوانان و نوجوانان اشاره کرد و گفت: تاکنون حدود 210 مرکز دیجیتال با هدف در اختیار قرار دادن نرم افزارهای مناسب به جوانان و نوجوانان و استفاده از اینترنت پاک، در مساجد کشور راه اندازی شده است.
وی یادآور شد: پورتال کانون های فرهنگی و هنری مساجد در جهت استفاده از ظرفیت آن برای ارتباط شبکه ای بین کانون ها ، به صورت آزمایشی در تهران راه اندازی و در صورت موفقیت در سطح کشور اجرا می شود.
سومین جشنواره استانی شیوه های نوین تدریس معارف دین با عنوان شکوه اندیشه، روز گذشته (چهارشنبه) در انزلی برگزار شد.
خبرنگار: رضا اکبری ** انتشاردهنده: امیرحسین کبیری
6030/7471/2007

اطلاعات تکميلي

خواندن 429 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار