چهارشنبه, 07 مهر 1395 ساعت 23:12

در بین هنرها، شعر در عنصر خیالپردازی از سینما جلوتر است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: در بین هنرها، شعر در عنصر خیالپردازی از سینما جلوتر است و شعر در زمینه تصویرسازی خیال موفق تر بوده است.
به گزارش ایرنا، بهمن نامور مطلق چهارشنبه شب در جشن امضا کتاب نشانه شناسی فیلم های مستند دفاع مقدس و نقد بررسی کتاب 'ز تار محنت و پود محبت ' در حاشیه یازدهمین نمایشگاه کتاب ناشران ایران در شهرکرد افزود: دوربین عادت نداشته است تحولات درونی انسان را نشان دهد و نسبت به انتقال مفاهیم درونی از شعر عقب تر است.
وی تصریح کرد:در هنر، چیزی جز متن باقی نمی ماند و اگر این آثار ثبت نشود از یاد خواهد رفت و در حافظه جامعه باقی نمی ماند چرا که متن ها حافظه جامعه است به همین دلیل باید نسبت به حفظ تاریخ تلاش کرد .
به گفته وی، در بخش نقد آثار هنری، سه کنش در خوانش آثار هنری وجود دارد، هنرمندان آن را پدید می آورند، مخاطبان با این کدها مواجه می شوند و منتقدان هم رمزگشایی از کدها را برعهده دارند و پس هنرمندان بر اساس این کدها آثار جدیدی را خلق می کنند.
معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و کردشگری همچنین در نقد و بررسی کتاب ز تار محنت و پود محبت نوشته فرانک کبیری دهکردی، گفت: باید نسبت به داشته های فرهنگی و پرداختن به هویت فرهنگی تلاش کرد.
نامور مطلق افزود: هویت در تمایز مشخص می شود و اگر هویت فراموش شود و ثبت نشود، فرهنگ نیز دچار آسیب می شود.
به گفته وی، این کتاب ساختار مناسبی دارد و از نظر علمی نیز یک کتاب عملیاتی است و با توجه به این که در دانشگاه شهرکرد منتشر شده، داوری نیز شده است.
یازدهمین نمایشگاه استانی کتاب ناشران ایران در شهرکرد از چهار تا نهم مهرماه در محل دائمی نمایشگاه بین المللی مرکز استان برپا شده است.
کتاب ز تار محنت و پود محبت از سوی فرانک کبیری دهکردی استاد دانشگاه شهرکرد و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شهرکرد و کتاب نشانه شناسی فیلم های مستند دفاع مقدس از سوی بهمن نامور مطلق منتشر شده است.
2097/ 3404 ** خبرنگار: محمود رئیسی** انتشاردهنده: محسن اسماعیلی

اطلاعات تکميلي

خواندن 486 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار