چهارشنبه, 07 مهر 1395 ساعت 21:44

حجت الاسلام قاضی عسگر: اربعین گردهمایی بزرگ امت اسلامی و عامل وحدت مسلمانان است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: اربعین گردهمایی بزرگ و اتحاد آفرین امت اسلامی حول محور اهل بیت (ع) و حماسه عاشورا است که به صورت مردمی اداره می شود.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسگر چهارشنبه شب در آیین گردهمایی حماسه اربعین در مدرسه فیضیه قم، افزود: در گردهمایی بزرگ اربعین جمعیتی حدود 20 میلیون تن، از میان تمام فرقه های اسلامی و حتی سایر ادیان حضور دارند و به همین خاطر یکی از بهترین فرصت های تبلیغ برای روحانیت و مبلغان معارف الهی در آن فراهم می شود.
وی با بیان اینکه فرصت تبلیغ در ایام اربعین در زمان های گذشته فراهم نبود، ادامه داد: امروز به برکت نهضت امام خمینی (ره) و بیداری اسلامی، اربعین به بزرگترین گردهمای در جهان اسلام تبدیل شده است.
قاضی عسگر با اشاره به لزوم استفاده از منابع معتبر در تبلیغ معارف الهی در ایام اربعین، گفت: مبلغان نباید وارد مجادله های سیاسی شوند چرا که این مباحث بیشتر توسط دشمنان با هدف گمراه ساختن مطالب اصلی طرح می شود.
وی با بیان اهمیت رعایت نکات اخلاقی در طرح مسائل سیاسی و اجتماعی، افزود: مبلغان وظیفه دارند دیدگاه های رهبر معظم انقلاب را برای مخاطبان خود تبیین کنند.
وی ادامه داد: مبلغانی که در این مراسم با شکوه شرکت می کنند باید سطح دانش و معرفت خود را برای برقراری ارتباط اثر بخش با مخاطبان گسترش دهند.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: معنویت و شعارهای حسینی در گردهمایی بزرگ اربعین باید به شیوه عالمانه در تمام جهان منتشر شود و در این مسیر مخاطب شناسی و نگاه به شرایط زمان و مکان ضرورت دارد.
وی با اشاره به ضربه خوردن نظام استکبار از انقلاب اسلامی، بیان کرد: امروز دشمنان تمام تلاش خود را برای مقابله با نظام اسلامی ما به کار گرفته اند و در این راه از ایجاد گروه های تروریستی تا طرح شبهه های اعتقادی استفاده می کنند.
وی با بیان اینکه وهابیت برای تحریف واقعه عاشورا به نگارش کتاب روی آورده است، ادامه داد: مبلغان باید از فرصت اربعین برای پاسخ گویی قوی و عقلانی به شبهه های بی اساس دشمنان دین و مکتب استفاده کنند.
قاضی عسگر با اشاره به اینکه باید از هرگونه اقدام تفرقه افکن در ایام اربعین دوری کرد، گفت: گردهمایی اربعین بهترین موقعیت را برای تقویت اتحاد مسلمانان ایجاد کرده است و با پرهیز از اختلافات مذهبی می توان آن را به گردهمایی بزرگ امت اسلامی تبدیل کرد.
وی با بیان اینکه مکتب تشیع برای بیان اعتقادات خود منابع غنی بسیاری در اختیار دارد، ادامه داد: برخی کلیپ های سخنرانی که در فضای مجازی با هدف تحریک احساسات مردم منتشر می شود به دلیل بیان مطالب بی اساس به شریعت و مکتب آسیب می زند.
همچنین در این آیین مدیر حوزه علمیه قم گفت: پیروی از فرهنگ حسینی و حماسه عاشورا، انقلاب اسلامی را در برابر تمام توطئه های دشمنان بیمه می کند.
حجت الاسلام و المسلمین احمد فرخ فال افزود: امروز بیداری اسلامی و حضور حوزه های علمیه در عرصه های بین المللی ثمره نهضت حسینی امام خمینی (ره) است که با درایت رهبر معظم انقلاب روز به روز گسترش می یابد و مشتاقان به مکتب اهل بیت (ع) را جذب اهداف متعالی خود می کند.
وی با اشاره به اینکه حوزه های علمیه سنگر پاسداری از شریعت اسلام و مکتب تشیع هستند، ادامه داد: حضور مبلغان در مجالس عزاداری امام حسین (ع) فرصت مطلوبی را برای بیان احکام و معارف الهی فراهم می کند و روحانیت باید از آن نهایت استفاده را به عمل آورد.
/7405/ 6133/3404 خبرنگار: سید محمد ابراهیم جنابان**انتشاردهنده: محسن اسماعیلی

اطلاعات تکميلي

خواندن 814 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار