چهارشنبه, 07 مهر 1395 ساعت 20:01

قالیباف: آتش نشانان قهرمانان اصلی شهر هستند/ آتش نشان بودن عشق است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
شهردار تهران با بیان اینکه پایه شغل آتش نشانی عشق به زندگی به همنوعان خود است، گفت: بر همین اساس آتش نشانان از قهرمانان اصلی شهر هستند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد باقر قالیباف شامگاه چهارشنبه در آئین تجلیل از آتش نشانان شهر تهران که به مناسبت روز آتش نشانی در برج میلاد برگزار شد افزود: قهرمانان آتش نشان کسانی هستند که برای سعادت جامعه از زندگی و سلامت خود می گذرد و این زندگی و سلامت را به دیگر هم نوعان خود تقدیم می کنند.
وی با بیان اینکه آتش نشانی شغل نیست بلکه یک عشق است تاکید کرد: روحیه ایثار، از خودگذشتگی و عشق به مردم عوامل آتش نشانی در شرایط سخت قابل ستایش است و به همین علت قهرمانان اصلی شهرها همین آتش نشانان هستند.
شهردار تهران خاطرنشان کرد: خدمت در سازمان آتش نشانی یک روحیه ایثار و شهادت می خواهد و با این روحیه آتش نشانان، دوباره فرهنگ دفاع مقدس در کشور زنده شده است.
وی یادآور شد: سازمان آتش نشانی شهر تهران شهیدانی همچون علی قانع و امید عباسی را در راه آسایش و نجات جان شهروندان تقدیم مردم و کشور کرد.
قالیباف، شغل آتش نشانی و نظم و انضباط را برگرفته از روحیات دوران هشت سال جنگ تحمیلی عنوان کرد و گفت: فرهنگ ایثار و شهادت آتش نشانان تحت تاثیر دوران دفاع مقدس قرار گرفته و خیلی خوشحالم که رشادت ها و جانفشانی های رزمندگان اسلام در دفاع مقدس دوباره در کشور احساس می شود.
قالیباف افزود: دوران دفاع مقدس گرچه بخشی از تاریخ ماست ولی در حقیقت این دوران از عناصر مهم هویت انقلابی، ملی و دینی کشور است و امروز استقلال، عزت و اقتدار، روحیه مقاومت و ایستادگی کشور، مرهون دفاع مقدس است.
به گزارش ایرنا، در ادامه این آیین از آتش نشانان برتر شهر تهران با اهدا لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.
رونمایی از کتاب شهدای آتش نشان و کتاب عکس شهدای آتش نشانی شهر تهران از دیگر برنامه های این آئین بود.
خبرنگار: سید محمد جوادآل داود - انتشار دهنده: مجید ملازاده
تهرام/7243/1109//1625/1772

اطلاعات تکميلي

خواندن 842 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار