چهارشنبه, 07 مهر 1395 ساعت 17:40

استاد تاریخ دانشگاه برلین خواستار معرفی شیعه با ابزارهای نوین به جهانیان شد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
استاد تاریخ دانشگاه برلین آلمان گفت: باید با استفاده از ابزارهای نوین، شیعه را به جهان معرفی کرد.
به گزارش ایرنا، پرفسور «یوهانیس نیهوف» روز چهارشنبه در آیین آغاز سال تحصیلی و تجلیل از نخبگان و پژوهشگران برتر دانشگاه ادیان و مذاهب قم در سالن اجتماعات این دانشگاه، با اشاره به بررسی اسلام در غرب افزود: پژوهشگران و شرق شناسان به طور دقیق نمی دانند که با اسلام و سنت های اسلامی و اسلام شناسان مختلف چگونه برخورد کنند.
وی افزود: بسیاری از پژوهشگران اسلام شناس در غرب هستند که گمان می کنند اسلام را بهتر از بقیه می شناسند و همین امر وظیفه شما را مهم می کند.
وی خاطرنشان کرد: پژوهشگران غربی بیشتر روی فقه اهل سنت تمرکز دارند و فقه تشیع در غرب هم چنان حیطه ناشناخته است، در غرب اسلام را با سلفی ها و وهابیت می شناسند که این تصویر غلطی از اسلام را به غرب ارائه می کند و این جاست که شما با ابزارهای پیشرفته و امروزی باید شیعه را به دیگران معرفی کنید.
پرفسور «یوهانیس نیهوف» شش ماه فرصت مطالعاتی در دانشگاه ادیان و مذاهب قم دارد که حوزه مطالعاتی وی تاریخ بیزانس می باشد و در طول حضورش در این دانشگاه تاکنون سه دوره کلاس برگزار کرده است.

* تالیف 350 جلد کتاب در موضوع ادیان الهی
رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب نیز در این مراسم، با اشاره به فعالیت های این دانشگاه گفت: سه ویژگی این دانشگاه این است که پژوهش محور و در تحصیلات تکمیلی فعالیت می کند و مقطع کارشناسی ندارد و کاربری اصلی آن بین المللی و گفت وگوی میان ادیان و مذاهب است.
حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب گفت: این دانشگاه با هدف پژوهش و تحلیل ادیان و مذاهب تاسیس شد و تاکنون اقدام های بسیار گسترده ای را در این زمینه انجام داده و اثرهای گوناگونی را در زمینه شناخت ادیان و مذاهب مختلف منتشر کرده است.
وی به تالیف 350 عنوان کتاب با موضوع ادیان الهی و فرقه های اسلامی توسط این دانشگاه اشاره کرد و گفت: در چهار سال اخیر بیش از 290 عضو هیات علمی، فرهنگی و سیاسی خارجی از این دانشگاه بازدید کرده اند و بیش از 80 درصد دانشجویان و 95 درصد استادان این دانشگاه حوزوی هستند.
وی خاطرنشان کرد: دانشگاه ادیان و مذاهب در زمینه گفت و گوی میان ادیان و مذاهب در سراسر جهان شناخته شده و در کشورهای بسیاری مورد استقبال قرار گرفته است.
در پایان این مراسم از هشت تن از اعضای هیات علمی و دانشجویان نخبه و پژوهشگر این دانشگاه تجلیل شد.
این مراسم از سوی دانشگاه ادیان و مذاهب و بنیاد ملی نخبگان استان قم برگزار شد. دانشگاه ادیان و مذاهب شهر مقدس قم در منطقه پردیسان قرار دارد و در سال 1375 تاسیس شد.
7406/ 6133/1772 خبرنگار: عباس منجمی ** انتشار دهنده: مجید ملازاده

اطلاعات تکميلي

خواندن 831 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار