چهارشنبه, 07 مهر 1395 ساعت 17:28

شهروند صرب: ادبیات و سینمای ایران علاقه مندان فراوانی دارد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
یک علاقه مند به ادبیات و هنر ایرانی در صربستان گفت: شعر، ادبیات، زبان فارسی و فیلم های ایرانی در کشور ما علاقه مندان فراوان دارد و نمایشگاه بین المللی کتاب بلگراد، فرصتی برای آشنایی بیشتر مردم با ادبیات فارسی و گفت و گو با ناشران ایرانی است.
به گزارش ایرنا، نمایشگاه بین المللی کتاب بلگراد قرار است از دوم تا نهم آبان برگزار شود و ایران نیز به عنوان مهمان ویژه در آن شرکت خواهد کرد.
'بویانا دویچ' شهروند علاقه مند به ادبیات فارسی، روز چهارشنبه در حاشیه نشست مطبوعاتیِ مربوط به نمایشگاه کتاب، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا گفت: سبب خرسندی من است که جمهوری اسلامی ایران به عنوان مهمان ویژه در شصت و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب بلگراد شرکت دارد و من به عنوان یک علاقه مند به شعر و ادبیات و زبان فارسی، امیدوارم که با کتاب های زیادی از نوبسندگان ایرانی در این نمایشگاه آشنا شوم.
دویچ که به زبان فارسی آشنایی دارد و به ایران نیز سفر کرده است، اظهار داشت: نمایشگاه کتاب، قطعا فرصتی برای آشنایی با فرهنگ، تمدن، آیین ها و ادبیات کشورها است و اکنون علاقه مندان صربستانی به فرهنگ و تمدن و ادبیات ایران می توانند با ادبیات غنی و فیلم های ایرانی که به نمایش گذاشته می شوند، آشنایی بیشتری پیدا کنند.
این ایران دوستِ صرب با اشاره به اینکه تاریخ و فرهنگ و ادبیات فارسی بیش از سه هزار ساله قدمت دارد، گفت: فکر می کنم که فرهنگ و ادبیات غنی ایران یکی از قدیمی ترین ادبیات ها در جهان است و علاقه مندان به ادبیات، آثار شاعران ایرانی از جمله رباعیات خیام، غزل های حافظ و همچنین مثنوی مولانا را قرن هاست که می شناسند.
دویچ گفت: البته نباید ادبیات مدرن و همچنین فیلم های ایرانی را که در سطح بالایی از سینمای جهان قرار دارند نادیده گرفت.
وی همچنین به رویدادهای فرهنگی مانند روز بلگراد در تهران و روز تهران در بلگراد اشاره کرد و گفت: چنین رویدادهایی در جهت ارتقای همکاری های فرهنگی، اقتصادی و علوم بسیار مؤثر خواهد بود و امیدوارم که پرواز مستقیم بین بلگراد و تهران در آینده نزدیک برقرار شود.
قرار است در نمایشگاه کتاب بلگراد، حداقل 10 ناشر بزرگ ایرانی شرکت کنند و آثار خود را با موضوع های ایرانشناسی، دین وعرفان، ادبیات معاصر ایران، سینمای ایران، هنرهای ایرانی و ادبیات کودکان و نوجوانان، به زبان های صرب، انگلیسی و فارسی به نمایش بگذارند.
رونمایی از چند کتاب ایرانی که به زبان صرب ترجمه شده و میزگردهایی در نمایشگاه و دانشگاه های بلگراد میان ناشران صربستانی و ایرانی و نیز امضای چند قرارداد و تفاهم همکاری از دیگر برنامه های ایران در نمایشگاه بین المللی کتاب بلگراد خواهد بود.
اروپام**436**9163
انتشار دهنده: مریم شفیعی

اطلاعات تکميلي

خواندن 810 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار