چهارشنبه, 07 مهر 1395 ساعت 16:00

یک فرمانده نظامی: حادثه منا باعث رسوایی آل سعود شد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
فرمانده نظامی هشت سال دفاع مقدس گفت: حادثه منا و شهادت جمعی از حجاج خانه خدا، باعث رسوایی آل سعود در منطقه شد.
به گزارش ایرنا، سردار پاسدار علی شمشیری روز چهارشنبه در همایش نیروهای مسلح، اقوام بختیاری و قشقایی و یادواره سردار شهید ایرج آقابزرگی و 28 شهید آموزش نظامی سپاه حضرت قمربنی هاشم (ع) در فرهنگسرای شهرکرد افزود: حادثه منا نشان داد که آل سعود در مدیریت حج بی کفایت است.
وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای آموزش نظامی گفت: امروز قدرت ایران به واسطه رشادت رزمندگان اسلام در هشت سال مقدس، به گونه ای است که بدون حضور ایران نمی توانند در منطقه تصمیم بگیرند یا حرفی بزنند.
سردار شمشیری یادآور شد: اگر امروز غرب مجبور به مذاکره با ایران است به دلیل توان دفاعی کشور و رشادت هایی است که رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس از خود به یادگار گذاشته اند.
این تحلیلگر مسائل سیاسی و نظامی گفت: روحیه جهادی، سازندگی، ابتکار، خلاقیت و تقوا و ایمان از ویژگی های دوران هشت سال دفاع مقدس بود که با همین ویژگی ها، رزمندگان اسلام در برابر جبهه کفر و استکبار به پیروزی رسیدند.
وی به مرقومه امام راحل با عنوان منشور روحانیت اشاره کرد و گفت: همان گونه که امام راحل در این سند مرقوم داشتند، هشت سال جنگ تحمیلی به ما یاد داد که سالیان سال بدون وابستگی به شرق و غرب می توان روی پای خود ایستاد.
به گفته وی، ایستادگی ملت ایران در دفاع مقدس، به الگویی برای جنبش های مقاومت در منطقه تبدیل شد، به گونه ای که حزب الله لبنان در جنوب این کشور در جنگ 33 روزه در برابر رژیم اشغالگر قدس که از سوی کشورهای مختلف حمایت می شد، ایستادگی کرد و به پیروزی رسید.
به گفته وی، کشورهای عربی در جنگ با رژیم اشغالگر قدس در ظرف مدت یک هفته شکست خوردند، اما حزب الله لبنان با تکیه بر نیروی ارزشی و جوان خود در برابر این رژیم تا بن دندان مسلح ایستاد و این رژیم را شکست داد.
به گفته وی، در جنگ اخیر سوریه نیز تروریست های 110 کشور علیه بشار اسد در سوریه می جنگند، اما در نهایت این تروریست ها در برابر اراده مردم شکست خورده اند.
فرمانده سپاه قمر بنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری نیز گفت: شهید ایرج آقابزرگی در طول سال های دفاع مقدس رشادت های بی نظیری از خود به یادگار گذاشت.
سردار رضا محمد سلیمانی افزود: آموزش نظامی رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس از افتخارات این شهید بزرگوار در استان است.
به گزارش ایرنا، در این همایش از کتاب زندگی نامه سردار شهید ایرج آقابزرگی رونمایی شد.
سردار شهید ایرج آقابزرگی نافچی16 دی سال 1341 در شهر نافچ از توابع شهرستان شهرکرد متولد شد و در 21 دی ماه سال 65 با سمت مسئول آموزش نظامی تیپ 44 قمر بنی هاشم (ع) در عملیات کربلای 5 در شلمچه بر اثر اصابت ترکش به سر شهید شد.
خبرنگار: محمود رئیسی**انتشاردهنده: جهانبخش صفری دهکردی
2097/6021

اطلاعات تکميلي

خواندن 779 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار