چهارشنبه, 07 مهر 1395 ساعت 14:36

نمایشگاه'سی نما؛ کیارستمی'نمایی دیگر از سینمای رئالیسم اوست

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
مدیر موسسه کارنامه گفت: نمایشگاه نقاشی ،عکس و فیلم 'سی نما؛کیارستمی' برداشت و نمایی از سینمای رئالیسم عباس کیا رستمی است.
به گزارش چهارشنبه خبرنگار هنرهای تجسمی ایرنا، نگار اسکندرفر در نشست رسانه ای نمایشگاه نقاشی، عکس و فیلم «سی نما؛ کیارستمی» اظهار داشت: بخشی از فعالیت های مجموعه کارنامه آموزش سینما است که کیارستمی طی 11 سال در اینجا کارگاه برگزار می کرد و حدود 560 دانشجو در این کارگاهها شرکت می کردند.
وی در ادامه با اشاره به نمایشگاه 'سی نما ؛کیارستمی 'اظهار داشت:. این فیلم ها حاصل عواطف شاگردان کیارستمی است.
وی با بیان اینکه دربخش فیلم 49 نفر داوطلب بودند افزود: از میان 49 فیلم یک دقیقه ای که با موضوع کیارستمی ساخته شده بود 30 فیلم انتخاب شد. ساختن فیلمی در زمان 60 ثانیه بسیار سخت است. این فیلم ها حاصل عواطف شاگردان کیارستمی است.
اسکندرفر گفت: شاگردان ایشان مانند او هستند چون نگرش و ایدئولوژی او را آموخته اند پس از شروع سفر طولانی(درگذشت) کیارستمی موسسه تنها مرجعی برای دانشجویان ایشان بود.
وی ادامه داد: از این طریق موسسه کارنامه سعی کردیم با دیگر گروه های جهان که با کیارستمی کار می کردند ارتباط برقرار کنیم و امیدوارم این راهی باز باشد برای همه جوان هایی که با کیارستمی در ارتباط بودند.
مدیر موسسه کارنامه افزود: با همکاری مدرسه سینمایی تولوز در فرانسه و مدرسه فیلم لندن امیدوارم بتوانیم در تیرماه سال آینده جایزه کیارستمی را به سه جوان فیلم ساز اهدا کنیم و در حال برنامه ریزی هستیم تا از 2 تا 14 تیرماه همزمان با سالروز تولد عباس کیارستمی تا روز سفر طولانی وی(فوت) در طی دوازده روز فیلم کوتاه را نمایش دهیم و با توجه به اینکه کیارستمی در 12 کشور ورکشاپ داشتند هر روز را به یک کشور اختصاص بدهیم .
وی افزود: خانواده کیارستمی قصد دارند تا بنیاد کیارستمی را راه اندازی کنند و از آنجا که موسسه کارنامه در جریان همه کارهای فیلم سازی کیارستمی بود هر کاری که در این مدت انجام دهیم پس از آغاز به کار بنیاد همه را به بنیاد تقدیم می کنیم.
در ادامه احسان نصری مسئول بخش تجسمی این نمایشگاه افزود: سی نما؛ کیارستمی عنوان نمایشگاهی در سه حوزه نقاشی، عکس و فیلم که سی اثر از هنرمندان مدیاهای مختلف در آن به نمایش می آید. در حوزه نقاشی آثار سه نسل از هنرمندان را در اندازه 30*30 با برداشتی از سینمای کیارستمی را به نمایش می گذاریم.
وی گفت:در بخش عکس نیز با همکاری دنیا مشرقی آثاری از رضا کیانیان، کاوه گلستان، محمود کلاری و ... را در اندازه های 30*45 به نمایش گذاشته می شود.
کوروش شاکری با بیان اینکه معتقدم ثبت، یک نگارش را ماندگار می کند، گفت: تصمیم گرفتیم کتاب سی نما؛ کیارستمی را در سه بخش، مقالات، نقاشی و عکس توسط انتشارات مکث نظر منتشر کنیم.
نمایشگاه 'سی نما؛کیارستمی' که با حمایت موسسه کارنامه، پردیس سینمایی چهارسو، انتشارات مکث نظر، انتشارات سمیه و موسسه پیش رو از یکشنبه 11 تا 18 مهرماه برپا می شود. همچنین فیلم های 60 ثانیه ای در مراسم افتتاحیه و در دو سانس 18:30 و 21:30 نمایش داده می شود.
فراهنگ**9338**1823خبرنگار : صدیقه بهارلو**انتشار دهنده: طاهره نبی اللهی

اطلاعات تکميلي

خواندن 802 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار