چهارشنبه, 07 مهر 1395 ساعت 14:36

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: علمای دین به جوانان شناسانده شوند

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد بر ضرورت شناساندن علمای دین به مردم بویژه نسل جوان تاکید کرد.
به گزارش خبرنگار ایرنا ، حجت الاسلام حمید رضا ارباب سلیمانی روز چهارشنبه در سومین جشنواره استانی شیوه های نوین تدریس معارف دین با عنوان شکوه اندیشه اظهار کرد: امروز بر سر سفره ای نشسته ایم که حاصل تلاش علمای گیلان است.
وی با تاکید برلزوم قدردانی از بزرگان و علمای دین افزود: علاوه بر احترام به الگوهای جامعه باید در راستای درس گرفتن نسل جدید از این علما ، آنها را به مردم و خصوصا نسل جوان شناساند.
وی با بیان اینکه عالم ربانی مانند حلقه وصلی مردم را با خدا آشنا می کند، تصریح کرد: تجلیل از بزرگان در مکتب اهل بیت همواره مورد توجه بوده است.
ارباب سلیمانی با تاکید براینکه این علما به راحتی به این جایگاه ها نرسیده اند، خاطرنشان کرد:باید این فرصتها مغتنم شمرده شود چرا که با یک جمله می توان برای یک فرد در مسیر جامعه و علم، تحول ایجاد کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره ای با این سطح به اولین های گیلان افزوده شد، گفت: بین علمای دین نماینده ولی فقیه درگیلان به عالمی با تالیف 63 کتاب شهره است.
فیروز فاضلی با اشاره به پایه گذاری اولین حکومت شیعی در گیلان افزود: استان گیلان با وجود افزون بر 14هزار کیلومتر مربع مساحت، 945بقعه دارد درحالی که استان فارس درحالی مقام اول بقاع متبرکه کشور را داراست که مساحتی افزون بر هشت برابر مساحت گیلان را دارد.
وی با اشاره به وجود 900 کانون فرهنگی و هنری در مساجد گیلان یادآور شد: یک هزار و 250طلبه و 66استاد در راستای تبلیغ دین و فرهنگ اسلام در مساجد گیلان فعالیت دارند.
در این مراسم از 70نفر در چهار بخش پیشکسوتان تبلیغ و ترویج ، تبلیغ و تصنیف ، پیشکسوتان قرآنی و خانواده های شهدای مدافع حرم و شهدای منا تجلیل شد.
خبرنگار: رضا اکبری **انتشار دهنده : امیرحسین کبیری
7471/6030/2007

اطلاعات تکميلي

خواندن 798 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار