چهارشنبه, 07 مهر 1395 ساعت 00:48

نمایندگان کلیسای ارتدوکس ، کاتولیک و مسلمان بر مقابله با تروریسم تاکید کردن

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
همایش گفت و گوی ادیان و همزیستی مسالمت آمیز پیروان ادیان با حضور رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در جزیره' سی رس' یونان برگزار شد و نمایندگان کلیسای ارتدوکس ،کاتولیک و مسلمانان بر ضرورت مقابله با افراط گرایی و تروریست تاکید کردند.
به گزارش سه شنبه شب ایرنا از جزیره ' سی رس' یونان، در این همایش نمایندگان کلیسای ارتدکس ، کاتولیک و مسلمانان مقالاتی در زمینه ضرورت ایجاد فضایی دوستانه بین پیروان تمام ادیان و انسان ها ، ضرورت مقابله با افراط گرایی و اقدامات ضد انسانی تروریست ها را ارایه کردند .
' علی محمد حلمی' ریزان فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران طی سخنانی بر ضرورت مبارزه با ریشه تروریسم و افراط گرایی تاکید کرد و گفت: باید با ریشه پدیده شوم تروریسم ، افراط گرایی و تعصب گرایی مقابله کرد و این فقط با توقف حمایت برخی از کشورهای اروپایی،آمریکا و تعدادی از دولت های کشورهای عربی از گروه های افراط گرا و تکفیری مانند داعش و النصره امکان پذیر خواهد بود .
وی درادامه سخنان خود با اشاره بر تاکید ادیان ابراهیمی بر زندگی مسالمت آمیز پیروان تمام ادیان الهی و تمام انسان ها، گفت: متاسفانه شاهد کمک های مالی، تسلیحاتی و آموزشی تعدادی از دولت های غربی، آمریکا و تعدادی از کشورهای عربی از این گروه های تروریستی هستیم.
حلمی در ادامه سخنان خود افزود: خدمت به پناهجویان و ارایه کمک انساندوستانه به آوارگان کشورهای سوریه، عراق ، افغانستان، لیبی و دیگر کشورها بسیار ارزشمند است ولی کافی نیست و جامعه جهانی، سازمان های بین المللی و اندیشمندان مذاهب توحیدی باید تلاش نمایند تا حمایت از این گروه های تروریستی و افراطی متوقف گردد و جنگ خونریزی به پایان رسید.

' الکسندراس مارکونیروس' نماینده کلیسای ارتدوکس با اشاره به تعلیمات ادیان ابراهیمی در کتاب عهد قدیم براساس اعتقادات مسیحیت ، نیز تصریح کرد: پیروان ادیان الهی در واقع پیروان سه مذهب بزرگ از این دسته هستند و هدف از دیالوگ ، پذیرش و احترام به تفاوت هایی است که در طول تاریخ به دلایلی بین پیروان ادیان ابراهیمی بوجود آمده اند.
وی با بیان این که زمینه رسیدن به تفاهم و تاکید بر اشتراکات که جامعه جهانی را مملو از صلح ، آرامش کند، بنفع همه بشریت خواهد بود؛ ادامه داد: مسیحیت اعتقاد به صلح و آرامش برای همه انسان ها دارد و از این رو کلیسای ارتدکس یونان از پناهجویان بدون توجه به اعتقاداتشان و رنگ پوستشان کمک های انساندوستانه را به آنان ارایه می کند..
' گریگوریس جرجیو' نماینده کاتولیک های یونان نیز با اشاره به زندگی مسالمت آمیز مسیحیان ارتدکس و کاتولیک ها در یونان نیز گفت: در حال حاضر 45 هزار کاتولیک در یونان زندگی می کنند و به کار اشتغال دارند و در کنار تمام پیروان ادیان دارای زندگی مسالمت آمیزی هستند.
وی در ادامه افزود: یکی از تعلیمات مهم مسیحیت کاتولیک دارا بودن زندگی مسالمت آمیز برای همه بشریت است و همه باید بر اساس ارزش های والای انسانی وتعلیمات الهی، برای سعادت بشری تلاش و همکاری نماییم.
' نعیم القندور' رئیس انجمن مسلمانان نیز در این همایش با اشاره به تعلیمات و آموزش های دین مبین اسلام ، گفت: اسلام دین برادری و احترام به ارزش والای انسانی است و سال های متمادی مسیحی ها در کشورهای اسلامی با احترام و آرامش زندگی کرده اند و مسلمانان به آنان با دیده احترام می نگریسته و می نگرند.
وی در ادامه افزود: در حال حاضر حدود 800 هزار مسلمانان در شهرهای مختلف یونان و حدود 300 هزار مسلمان در شمال یونان ساکن هستند ، به عبارت دیگر می توان گفت در حال حاضر بیش از یک میلیون مسلمان در این کشور بصورت برادرانه و دوستانه در کنار دیگر شهروندان یونان زندگی می کنند و به کار اشتغال دارند.
القندور در ادامه افزود: من به عنوان رئیس انجمن مسلمانان یونان مساله اسلام هراسی را شدیداً محکوم می کنم و دست دوستی و برادری به همه شما می دهم زیرا آموزه های اسلام به احترام به ارزش های والای انسانی، دوستی بین تمام انسان ها، و داشتن زندگی مسالمت آمیز بین پیروان تمام ادیان الهی تاکید دارند.
نعیم القندور در پاسخ به پرسش یکی از شرکت کنندگان در همایش درباره اسلام هراسی گفت: غرب جنگی را تحت عنوان اسلام هراسی به راه انداخته است و بر کسی پوشیده نیست که گروه تروریستی داعش و دیگر گروه های تروریستی دست پرورده تعدادی از کشورهای غربی برای رسیدن به منافع نامشروع خود هستند و براساس یک توطئه ای از پیش تعیین شده برای برهم زدن صلح و آرامش و اجرای نقشه خاورمیانه بزرگ و تامین منافع رژیم صهیونیستی بوجود آمده اند.
وی در ادامه افزود: گروه های تروریستی داعش و دیگر گروه های افراطی هیچ ارتباطی با اسلام ندارند زیرا اسلام دین صلح، آرمش و عشق ورزیدن به نوع بشراست و این گروه ها در واقع مزدورانی هستند که با انجام دادن جنایات در کشورهای اسلامی همچون عراق، سوریه و دیگر کشورهای اسلامی فقط درصدد تامین منافع تعدادی از کشورهای غربی و رژیم اشغالگر فلسطین هستند .
در پایان این همایش فیلمی مستند بر گرفته از اشعار سعدی، حافظ و دیگر شاعران معروف ایرانی که نشانه دهنده تاکید و اصرار شاعران مشهور ایرانی بر زندگی مسالمت آمیز تمام انسانهاست برای حاضرین در سالن اجتماعات شهرداری شهر' سی رس' به نمایش گذاشته شد که با استقبال گسترده حاضرین مواجه شد.
شبک **اروپام**462** 1917**خبرنگار: سید رشید موسوی** انتشار دهنده :سید محمدباقرنوربخش

اطلاعات تکميلي

خواندن 782 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار