سه شنبه, 06 مهر 1395 ساعت 22:48

مجیدی: فرهنگ و هنر در دولت های مختلف مظلوم واقع شد/ اگر توفیقی بوده محصول افراد بود نه سیاست گذاران

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
مجید مجیدی کارگردان فیلم محمد رسول الله دربیست ویکمین جشنواره قرآن وعترت دانشگاه های علوم پزشکی کشور گفت: در دولت های مختلف فرهنگ و هنر مظلوم واقع شده به طوری که نگاه به فرهنگ و هنر نگاه دست چندمی بوده است.
به گزارش ایرنا، مجیدی سه شنبه شب پس از دریافت لوح سپاس از دستان وزیر بهداشت در این مراسم، افزود: اگر توفیقی درعرصه های بین المللی به دست آمده توفیقاتی بوده است که خود افراد انجام داده اند و ارتباطی به سیاست گذاران نداشته است.
دکترسید حسن قاضی زاده هاشمی وزیربهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت و جایگاه کتاب آسمانی قرآن به عنوان راهگشا و راهنمای زندگی انسان ها گفت : ظهور و بروز آیات این کتاب آسمانی باید در زندگی شخصی، سیاسی و اقتصادی همگان جاری و ساری شود.
وی افزود: رزمندگان اسلام درسایه تمسک به قرآن، انس با این کتاب آسمانی و با معرفت به آن به پیروزی در این جنگ هشت ساله دست یافتند.
وی درادامه از دست اندرکاران این دوره از جشنواره قرآن وعترت دانشگاه های علوم پزشکی کشور قدردانی و به فعالیت های قرآنی دانشجویان در شورای انقلاب فرهنگی اشاره کرد.
وزیر بهداشت گفت : دانشجویان علوم پزشکی درحوزه قرآن و عترت سرآمد هستند.
وی همچنین به تدوین و آماده سازی برنامه توسعه کشور اشاره و بیان کرد: در این برنامه توجه و اهتمام ویژه ای نسبت به برنامه های قرآنی، ترویج و تدوین کتاب آسمانی شده است.
دکتر قاضی زاده هاشمی ادامه داد: امیدوارم همه تلاش ما این باشد که بتوانیم از قرآن برای سرمایه گذاری به عنوان چراغ راه آینده زندگی، خانواده و توسعه کشور استفاده کنیم.
وی همچنین با اشاره به تجلیل ازمجید مجیدی کارگردان برجسته سینما در جشنواره قرآن و عترت، افزود : این تجلیل را بنده به نوبه خودم بسیار شایسته و به جا می دانم لذا وظیفه ما این است که از اینگونه هنرمندان عرصه قرآن و معارف تجلیل و قدردانی کنیم.
وزیربهداشت دربخش دیگری از سخنان خود گفت : حیفم می آید که در این محفل قرآنی یادی از استاد محمدرضا شجریان نکنم، اوهمشهری ما است و خود ایشان و پدرشان همواره با قرآن مانوس بوده و کارشان را با این کتاب آسمانی آغاز کرده اند.
وی ادامه داد : استاد شجریان روزهایی را سپری می کند که نیازمند دعای خیرهمگان به ویژه شما فعالان قرآنی هستند، همگان برای شفای عاجل این استاد و هنرمند کشور دعا کنید.
دراین مراسم مجیدی نیز بعداز دریافت لوح سپاس از دست وزیر بهداشت گفت: بسیار خوشحالم که امشب در محفل قرآنی بوده و خوشحالی چند برابریم به خاطر این است که در کنار بارگاه ملکوتی ثامن الحجج (ع) قرار گرفته ایم.
وی از دانشگاه علوم پزشکی مشهد به ویژه دست اندرکاران جشنواره نیز قدردانی و بیان کرد: دکتر قاضی زاده هاشمی وزیری تلاشگر و حامی هنرمندان همواره در بین این قشر مطرح بوده است.
بیست ویکمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه های علوم پزشکی کشور تا 9 مهرماه در مشهد ادامه دارد.
1355/3027/1858/1064خبرنگار: علی اکبر قزوینیان** تنظیم کننده: حسین کریم زاده**انتشاردهنده :فرشاد محسن زاده

اطلاعات تکميلي

خواندن 773 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار