سه شنبه, 06 مهر 1395 ساعت 20:40

موزه تخصصی گردشگری ایران 13 ساله شد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
موزه برادران امیدوار واقع در مجموعه کاخ موزه های سعد آباد امروز همزمان با روز جهانی گردشگری سیزده ساله شد.
به گزارش روز سه شنبه ایرنا ، موزه برادران امیدوار اولین موزه گردشگری ایران، در روز جهانی گردشگری در سال 1382 با حضور وزیر وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی در کالسکه خانه سلطنتی که ساخت بنای اصلی آن مربوط به دوران احمدشاه قاجار است گشایش یافت.
عیسی امیدوار نخستین ایرانی که به قطب جنوب سفر کرد صاحب مدال شهروند جهانی و گردشگری صاحب نام در میان جهانگردان ، در اولین یکشنبه هر ماه از ساعت 10 صبح تا یک ظهر شخصا میزبان و راهنمای علاقمندان به گردشگری است و در موزه حضور دارد.
به گزارش روابط عمومی مجموعه سعد آباد زمان بازدید از موزه از اول مهرماه یعنی نیمه دوم سال 1395 همه روزه به جز روزهای تعطیلات سوگواری از ساعت 9 تا 17 است.
فهرستی از اشیائ موزه برادران امیدوار: آلات و ادوات شکار انسان های بومی اسکیمو، آمازون ، افریقا - ظروف سفالین از فرهنگ اینکا ها 3- حیوانات، پرندگان و حشرات تاکسیدرمی شده - آلات موسیقی قبایل بدوی جهان - سنگواره ها، فسییل ها ، مرجان ها و فسیل جانوران دریایی متعلق به میلیون ها سال پیش - عکس هایی از تمدن های مختلف.
آدرس این موزه تماشایی در تهران - خیابان ولی عصر - زعفرانیه - خیابان شهید فلاحی نژاد- مجموعه فرهنگی تاریخی سعد آباد است.
برادران امیدوار در سال 1333 سفر خود را آغاز کردند و در 10 سال از 99 کشور دیدار کردند که حاصل این سفرها علاوه بر کتاب سفرنامه برادران امیدوار مقالات و تحقیقات مکتوب، اشایی است که در موزه قرار گرفته است.
عیسی و عبدالله در هفت سال اول سفر خود، چهار قاره را با دو موتورسیکلت یک سیلندر پیمودند و سه سال آخر را با اتومبیلی که یک شرکت خودرو سازی فرانسوی به آنها اهدا کرده بود، مسافرت کردند.
اولین فیلم تهیه شده توسط برادران امیدوار، مربوط به ابوریجینی ها – بومیان استرالیا – است که به همان شیوۀ 2500 سال قبل بدون هیچ تغییری زندگی می کنند و از دیگر کارهای مهم این دو برادر تهیۀ فیلم شانزده ساعته از سفرشان بود.
علاقمندان می توانند همه روزه جهت بازدید از موزه جذاب و دیدنی برادران امیدوار به مجموعه سعدآباد مراجعه نمایند.
عیسی امیدوار چهارمین فرد در جهان است که مدال شهروندی جهان به وی اعطا شده است.
دبیرکل سازمان شهروند جهانی (WCO) از عیسی به عنوان نخستین جهانگرد معاصر ایرانی که پیام صلح را برای مردم دنیا به ارمغان داشته تقدیر کرد. براساس اظهارات دبیرکل سازمان شهروند جهانی، این مدال تا کنون نصیب سه ورزشکار در رشته های قایقرانی، بوکس و پینگ پنگ شده است که هر یک به دلیل رشادت و رفتار اخلاقی ویژه ایی که داشتند موفق به کسب این مدال جهانی شدند.
فراهنگ**1823**1724
خبرنگار: طاهره نبی اللهی**انتشار دهنده: حسین فتح الهی

اطلاعات تکميلي

خواندن 744 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار