سه شنبه, 06 مهر 1395 ساعت 16:40

دانش، همت و اراده لازم برای ایمن سازی کشور وجود دارد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
معاون وزیر و رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: بی تردید قادرب ه ایمن سازی کشور مقابل حوادث هستیم چرا که دانش وخرد لازم در کشور به همراه اراده و همت در کشور وجود دارد.
به گزارش ایرنا از سازمان مدیریت بحران کشور، اسماعیل نجار روزسه شنبه درمراسم رونمایی ازنسخه فارسی کتاب گزارش شهرهای جهان درسال 2016، افزود: از وقوع حادثه نمی توانیم جلوگیری کنیم اما می توانیم با تدبیر، تلاش، اندیشه و به کارگیری دانش در همه ابعاد و نیز جلب مشارکت مردم، جامعه ای ایمن بسازیم و خسارات ناشی از حوادث را کاهش دهیم.
نجاردرعین حال به ضرورت توجه به ارتقای کیفیت ساختمان ها و مکان یابی صحیح برای ساخت و سازها اشاره کرد و افزود: باید شهرها را مقاوم تر کنیم اگرچه نیازمند یک برنامه ریزی بلندمدت در این راستا باشیم و دراین مسیر می توان از تجربیات سایر کشورها بهره مند شد.
معاون وزیرکشور،همکاری و مشارکت افراد جامعه و سازمان های متولی، تخصیص بودجه مناسب و کافی برای پیشگیری ازمخاطرات ونیز ارزیابی مستمرو مداوم ایمنی مکان های مهم جمعیتی از قبیل مدارس و بیمارستانها و مکان های عمومی دیگر را از راهکارهای ایجاد شهر ایمن در برابر حوادث طبیعی در کشور قلمداد کرد.
وی با تاکید براعمال استانداردهای لازم برای ساختمان سازی و برنامه توسعه شهری؛ برگزاری دوره های آموزشی پیشگیری وکاهش اثرات حوادث طبیعی را برای آحاد مردم و مسئولین را نیز در ایجاد شهر ایمن موثر دانست.
نجار با اشاره به افزایش سطح آمادگی سازمان های متولی مدیریت بحران و انجام مانورهای مستمر گفت: هماهنگی سازمانها و دستگاه های متولی امر مدیریت بحران در کشور از دیگر راهکارهای ایجاد شهر ایمن در برابر حوادث طبیعی در کشور است.
وی درادامه براهمیت موضوع تاب آوری شهرها و مفهوم گسترده آن به تغییرات جمعیتی کشور و نیز لزوم توجه به این تغییرات در برنامه ریزی های مربوط به مدیریت بحران اشاره کرد و افزود: موضوع تاب آوری شهرها در برابر حوادث طبیعی اهمیت ویژه ای دارد و باید تلاش کنیم تا با مشارکت عمومی و حمایت ستادی خود را در مقابل حوادث ایمن کنیم.
نجار در بخش دیگری ازسخنانش به مکان یابی ساخت و سازها اشاره کرد و گفت: امروز در توسعه شهری، ساخت وسازها، مکان یابی درستی انجام نمی دهیم بنابراین روی گسل و مسیل ساخت وساز می کنیم و انتظار داریم سیل به کسی آسیب نرساند.
وی اظهارکرد: درهنگام بروز حوادث نیز مدیریت بحران باید پاسخگوی تمام مشکلات باشد ولی کسی به این نکته توجه نمی کند که آیا پیش از ساخت و ساز آزمایش های لازم از جمله آزمایش خاک انجام شده است یا خیر؟
نجار تاکیدکرد: امروز برای داشتن شهرهای ایمن و محل آسایش شهروندان در کشور علاوه بر انجام آزمایش خاک از مصالح استاندارد و کارگران آموزش دیده باید استفاده شود.
رییس سازمان مدیریت بحران کشور تاکید کرد: باید نظارت دقیقی بر ساخت و سازها حاکم شود درحالی که درحال حاضر این نظارت ضعیف اعمال می شود.
اجتمام**9136**1724 خبرنگار: فرزانه جلالیان - انتشاردهنده: حسین فتح الهی

اطلاعات تکميلي

خواندن 775 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار