سه شنبه, 06 مهر 1395 ساعت 15:04

نمایش طرح های بسته بندی نقطه عطفی در تاریخ این صنعت است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
دبیر نمایشگاه دوسالانه طراحان بسته بندی گفت: نمایشگاه دوسالانه آثار طراحان بسته بندی کشور می تواند در آینده به عنوان نقطه عطفی در تاریخ هنر و صنعت بسته بندی کشور مورد توجه قرار بگیرد.
به گزارش خبرنگار هنرهای تجسمی ایرنا ، ایمان آل مظفر روز سه شنبه در نشست خبری دومین نمایشگاه دوسالانه آثار طراحان بسته بندی کشور اظهار داشت: نحوه بسته بندی و شیوه عرضه کالا همواره یکی از دغدغه های تولید کنندگان سراسر جهان است. وی گفت: سرنوشت تولیداتی که با سرمایه گذاری های کلان و صرف زمان بسیار به دست آمده در دست خریداران و مصرف کنندگانی است که رعایت شان و منزلتشان از سوی تولید کننده شاید تنها خواسته آنها باشد.
وی در ادامه با اشاره به آثار رسیده در این دوره اظهارداشت: 412 اثر از 150 طراح گرافیک به دبیرخانه رسیده که مشارکت دو برابری نسبت به سال گذشته داشته است.
آل مظفر گفت: 10 مهر ماه این آثار مورد ارزیابی وداوری قرار می گیرد و 30 مهر ماه اختتامیه نمایشگاه دوسالانه آثار طراحان بسته بندی کشور با معرفی آثار برگزیده واهدای جوایز برگزار می شود.
وی خاطر نشان کرد: کتاب ' طراحی بسته بندی چیست ' ترجمه و تالیف شده که سال آینده وارد بازار می شود .
در ادامه علیرضا مصطفی زاده عضو شورای علمی تخصصی بسته ها اظهار داشت: طراحی بسته بندی تاثیر گذار در فرهنگ دیداری جامعه است و رویکرد بسته ها ایجاد ارتباط بین گرافیک و کار حرفه ای است که توانسته به جوانان که بسته بندی را در دانشگاه تئوری اموزش می بینند به صورت حرفه ای تر ببینند.
وی افزود: از سال ها پیش بین کسانی که کار گرافیک انجام می دهند و کسانی که به شکل حرفه ای کار می کنند فاصله وجود داشت اما بسته ها ارتباط بین این دو برقرار کرده است.
وی تاکید کرد: رویکرد اشتباه، جدا کردن گرافیک فرهنگی از گرافیک تجاری است اما باید بدانیم که گرافیک تجاری بسیار مهم است و از جنبه اقتصادی موفق تر و بهتر است.
مجید عباسی عضو شورای علمی تخصصی بسته ها در ادامه گفت: طراحی در تعریف کلی یک فرایندی است که بین سفارش دهنده و طراح ارتباط ایجاد می کند . اولین نقطه تماس ما و مصرف کننده ها کالا است .
وی ادامه داد: مهمترین ویترینی که برای یک کالا وجود دارد بسته بندی است مصرف کننده جذب کالاهایی با بسته بندی شیک و زیبا می شود.
وی افزود: بسته بندی مهمترین عنصر در معرفی کالاست که علاوه بر زیبایی شناسی باید کارکرد داشته باشد. بسته بندی خوب بسته ای است که انبار بشود و به خوبی توزیع شود.
عباسی خاطر نشان کرد: بسته بندی خوب باید اطلاعات را به صورت مفید عرضه کند و مصرف کننده را در جریان مشخصات آن کالا قرار دهد. کالا و تولید کالاهای مشخص هر چقدر عالی باشد یک بسته بندی نامناسب ارزش آن را پایین می آورد .
دومین نمایشگاه دوسالانه آثار طراحان بسته بندی کشور با معرفی آثار برگزیده سال ' بسته ها ' 30 مهرماه در خانه هنرمندان برگزار می شود.
فراهنگ**9338**1823خبرنگار: صدیقه بهارلو**انتشار دهنده: طاهره نبی اللهی

اطلاعات تکميلي

خواندن 763 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار