سه شنبه, 06 مهر 1395 ساعت 14:56

امام جمعه تبریز: تشیع لندنی وتسنن آمریکائی برای شیعه ستیزی طراحی شده است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
نماینده ولی فقیه درآذربایجان شرقی وامام جمعه تبریزبااشاره به دسیسه های نظام سلطه برای ضربه زدن به اسلام ناب محمدی(ص)، گفت: تشیع لندنی و تسنن آمریکائی درهمین راستا و باهدف شیعه ستیزی درجهان کلیدخورده است.
آیت الله محسن مجتهدشبستری روز سه شنبه در جمع مبلغان روحانی استان به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم، افزود: در زمان حاضر استکبار جهانی با ایجاد و راه اندازی فرقه های ضاله و الحادی به مبارزه با اساس اعتقادات دینی مسلمانان برخاسته است که در این میان بیشترین هجمه ها متوجه شیعیان است تا بدین طریق به مکتب امام صادق (ع) ضربه بزند.
وی اظهارکرد: در این راستا بودجه های کلان آل سعود و حمایت های آمریکا و اسرائیل غاصب با هدف خدشه دار کردن چهره واقعی اسلام و شیعیان بر خلاف سال های گذشته، به صورت علنی اعلام می شود و امروز بر همگان روشن است که حامیان اصلی تسنن آمریکائی و شیعه لندنی، سران واشنگتن و تل آویو هستند.
آیت الله مجتهدشبستری، ترویج خرافه ها در قالب قمه زنی و استفاده از ابزار آلات نامناسب در عزاداری های ایام محرم را یکی از عناصر مهم تشیع لندنی دانست و یادآور شد: آنها با این توطئه ها و عوام فریبی ها قصد دارند تا چهره شیعه را در میان افکار عمومی جهانیان خشن تر جلوه دهند، در حالیکه حقایق شیعه در کتاب هایی چون الغدیر نهفته است.
وی ، معرفی اسلام ناب محمدی (ص) و شیعه حقیقی را از جمله رسالت های مهم و تعیین کننده روحانیون و وعاظ در ایام ماه محرم خواند و گفت: روحانیت موظف است در این ایام نسبت به معروف ها و منکرهای اسلام ، موارد لازم و کافی را به آحاد مردم به ویژه جوانان به درستی تبیین و تشریح کنند.
آیت الله مجتهدشبستری گفت: روحانیون و مبلغان باید قدر این فرصت های تاریخی را دانسته و با تحمل سختی ها و مشقت های این کار خطیر، نسبت به بیان ارزش های دینی و شیعی در جامعه اهتمام ورزند.
وی ادامه داد: در شرایط کنونی که دشمنان اسلام و انقلاب برای ضربه زدن به اعتقادات دینی مردم، انواع و اقسام فتنه ها را طراحی می کنند، اسلام نیاز به تبلیغ و تبیین دارد که این رسالت خطیر امروز در عهده مبلغان روحانی است.
امام جمعه تبریز از مبلغان دینی ماه محرم خواست تا با مطالعه کافی در منبرها حاضر شده و با بیان مطالب جدید ، پاسخگوی شبهه های جوانان باشند.
آیت الله مجتهدشبستری ، بلاغت در بیان مطالب، دوری از پرخاشگری در برابر سئوال ها و شبهه های دینی مردم به خصوص جوانان، تلاش برای جلب و جذب قشر جوان به اسلام و رعایت مستندات تاریخی را از جمله مواردی بیان کرد که باید علما و روحانیون مبلغ در ماه محرم به آنها توجه کافی داشته باشند.
وی با اشاره به توصیه های رهبر معظم انقلاب درباره انقلابی ماندن روحانیون، گفت: بر همین اساس امروز تلاش برای حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی بالاترین معروف ها است که در این زمینه روحانیون باید در منابر خود روشنگری های لازم را انجام دهند.
به گزارش ایرنا، در این مراسم جلد اول کتاب ' علمداران عاشورایی ' که روایتی از رزمندگان و ایثارگران روحانی لشکر 31 عاشورا در دوران دفاع مقدس است، رونمائی شد.
این کتاب توسط ستاد کنگره شهدا و ایثارگران روحانی آذربایجان شرقی و با مشارکت بسیج طلاب سپاه عاشورا، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی در شمارگان یکهزار جلد تهیه و چاپ شده است.
جلد دوم این کتاب آماده نشر بوده و جلدهای سوم، چهارم و پنجم آن در دست تدوین است.
خبرنگار: یحیی مرتضایی ** انتشار دهنده: نوشین مطلبی خواه
3038/3071/1352

اطلاعات تکميلي

خواندن 755 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار