سه شنبه, 06 مهر 1395 ساعت 13:44

امام جمعه ایلام: شهدا روشنی بخش فضای معنوی ایران اسلامی هستند

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: شهدا بعنوان نگین های زیبا و پر فروغ، روشنی بخش فضای معنوی جمهوری اسلامی ایران هستند.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمدنقی لطفی روز سه شنبه در آیین رونمایی از کتاب وصیت نامه شهدای این استان در سرسرای همایش های دانشگاه ایلام اظهار کرد: نام شهید و خاک شهید سرشار از پیام و معنویت و نورانیت است برای همین باید یاد و خاطره شهدا بعنوان فرهنگ ملی و دینی در فضای کشور ماندگار باشد.
وی با بیان اینکه شهید همیشه زنده است و هیچگاه از ذهن و یادها فراموش نمی شود، افزود: اگر ما دفاع مقدس را یک گنجینه بزرگ و ارزشمند تصور کنیم، نگین این گنجینه شهدا، جانبازان، آزادگان و خانواده های شهدا هستند.
امام جمعه ایلام تاکید کرد: مادام که شهادت در جامعه ایران اسلامی بعنوان یک فرهنگ ماندگار باشد انقلاب و نظام ما شکست ناپذیر خواهد بود زیرا دشمنان ملت از جانفشانی و ایثارگری ملت ایران واهمه دارند.
حجت الاسلام لطفی گفت: دشمنان همواره فرهنگ جهاد و شهادت را بعنوان نیروی بازدارنده در مقابل خود می بینند و می دانند که ملت ایران برای دفاع از نظام و خاک کشور خالصانه جانفشانی خواهد کرد.
نماینده ولی فقیه در استان ایلام یادآور شد: وقتی که جنگ تحمیلی پیش آمد همین فرهنگ و روحیه شهادت طلبی در نوجوان 12 ساله تا پیرمرد 90 بود که دشمن را زمین گیر کرد و در نهایت شکست داد.
وی افزود: این فرهنگ و روحیه شهادت طلبی بود که نوجوان، جوان و پیرمردهای 90 ساله را همه عاشق شهادت و ایثارگری کرد و سبب شد که همه پای به این عرصه بگذارند.
حجت الاسلام لطفی ادامه داد: وقتی که وصایای شهدا را مرور می کنیم، واژه ها و مضامین بلند عرفانی در آنها وجود دارد که عارفان پس از 50 سال به یک واژه ای بنام فنا می رسند که در ادبیات دینی و عرفانی ما دارای معانی کامل و کافی است.
امام جمعه ایلام اضافه کرد: شهدای ما در شب های عملیات با روحیه به مصاف دشمن می رفتند و انگیزه ای جز حفظ نظام و شهادت در راه اسلام نداشتند زیرا شهید پرده ها و حجاب ها را کنار می زند و با تقدیم جان خود به درجه مقرب ترین بندگان الهی می رسند.
وی یادآور شد: وصیت نامه شهدا بهترین اسناد و ارزشمندترین مدارک دوران دفاع مقدس است که باید با دقت خوانده شود تا همگان بفهمند این سرافرازان همیشه جاوید چگونه در راه حفظ اسلام و دفاع از کیان کشور در مقابل دشمن بعثی ایستادند.
به گزارش ایرنا، کتاب وصیت نامه شهدای استان ایلام در دوران دفاع مقدس در آیین ویژه ای با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، فرماندار، مدیرکل بنیاد شهید و امرو ایثارگران، خانواده های شاهد، مدیران دستگاه های اجرایی و مقام های نظامی و انتظامی استان رونمایی شد.
این کتاب شامل وصیت نامه 464 شهید والامقام استان ایلام است که حاصل بررسی های کارشناسی بنیاد شهید و امور ایثارگران و استادان دانشگاهی است.
کتاب وصیت نامه شهدای استان در چهار جلد و شمارگان یک هزار چاپ و منتشر شده است.
استان ایلام به عنوان جبهه میانی دفاع مقدس در مصاف با دشمن بعثی نزدیک سه هزار شهید سرافراز تقدیم اسلام و آرمان های نظام کرده است.
ایلام با 430 کیلومتر در میان استان های مرزی ایران با عراق دارای طولانی ترین و بیشترین سرحد با این کشور است.
خبرنگار: جلال اسکندری**انتشار دهنده: مجید سلیمانی
6033/9002

اطلاعات تکميلي

خواندن 409 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار