سه شنبه, 06 مهر 1395 ساعت 13:36

آغاز به کار نخستین مدیرکل زن در استان مازندران

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
آئین معارفه ' آرزو ولیپور ' به عنوان مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران روز سه شنبه با حضور معاون نهاد کتابخانه های عمومی کشور در ساری برگزار شد .
آرزو ولیپور ، فرزند علی ولیپور نخستین شهید فرهنگی مازندران و نخستین زنی است که در این استان به پست مدیرکلی رسیده است . تا پیش از این بالاترین سمت دولتی زنان در مازندران معاونت ادارات کل بوده است .
دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور هم در حکم آرزو ولیپور از او به عنوان هفتمین زنی یاد کرد که به سمت مدیرکلی کتابخانه های عمومی استان های کشور منصوب می شود.
ولیپور دارای مدرک کارشناسی ارشد تکنولوژی آموزشی و دکترای روان شناسی تربیتی است و هم اکنون در رشته مدیریت راهبردی تحصیل می کند .
وی از سال 91 ریاست پردیس فرهنگیان مازندران را بر عهده داشت و قبل از آن هم به مدت سه سال و نیم رئیس اداره آموزش و پرورش کیاکلا (سیمرغ) بود.
این بانوی مازندرانی در عین حال از شاعران و ادیبان استان به شمار می رود و تاکنون اشعار حماسی زیادی بویژه در باره دفاع مقدس و شهادت سروده است .
وی علاوه بر تالیف چهار عنوان کتاب ، 13 مقاله علمی و پژوهشی تاکنون نوشته و 11 نشان و مقام ملی هم در حوزه فرهنگ کشور به دست آورده است .
ولیپور در آئین معارفه اش گفت که اعتماد مسئولان ارشد نهاد کتابخانه های عمومی کشور و همچنین مسئولان مازندران در سپردن این مسئولیت ، نشانگر گشوده شدن در برای استفاده از ظرفیت و توانمندی بانوان در این استان است .
وی افزود : در حالی که نیمی از جمعیت جامعه را بانوان تشکیل می دهند ، تنها تعداد کمی از سمت های مدیریتی به این قشر سپرده شده است .
مدیرکل جدید امور کتابخانه های مازندران گفت : در این دولت دریچه ای از تدبیر برای واسپاری مدیریت ها و اعتماد به بانوان بازشده است و لازم است بانوانی که در جایگاه مدیریتی قرار می گیرند به نحو احسن در انجام وظیفه عمل کنند تا اطمینان به توانمندی مدیریتی زنان افزایش یابد.
ولیپور بهبود سرانه مطالعه و فضاهای کتابخوانی و افزایش تعداد اعضا را از جمله برنامه های کاری خود به عنوان مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران اعلام کرد .
پیش از این مرتضی عمرانی به مدت حدود یک سال مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران بود.
مازندران 110 باب کتابخانه عمومی با 122 هزار نفر اعضا دارد .
خبرنگار : فاطمه قنبری قادیکلایی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
2096/1654

اطلاعات تکميلي

خواندن 420 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار