چاپ کردن این صفحه
سه شنبه, 06 مهر 1395 ساعت 13:00

خلاقیت و نوآوری در آموزش و پرورش کمتر مورد توجه قرار گرفته است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
وزیر اسبق آموزش و پرورش گفت: خلاقیت و نوآوری در آموزش و پرورش کمتر مورد توجه قرار گرفته و نظام اموزشی در این عرصه به شدت از خود ضعف نشان داده است.
به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، محمد علی نحفی روز سه شنبه در مراسم افتتاح نمایشگاه گنج یادگیری که با حضور رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی و جمعی از معلمان و مدیران آموزش و پرورش در کتابخانه ملی برگزار شد، این مطلب را عنوان کرد.
وی ادامه داد: برپایی چنین نمایشگاهی می تواند کمک کند تا دید عمیق تری نسبت به تحولات آموزشی و نظام تربیتی تاریخ داشته باشیم، هرچند امروز شاهدیم هنوز بسیاری از چالش های مطرح شده آموزش و پرورش در سال 1993 میلادی در سطح جهان و پیشنهادات مطرح شده در این حوزه از مسائل مبتلا به جامعه ایران است زیرا نتوانسته ایم هنوز نسبت به بسیاری از مسائل جزیی آموزش و پرورش تفوق یابیم.
مشاور رییس جمهوری با بیان اینکه مجموعه ای از تجربیات و چالش های تربیت و تعلیم قرن 21 در کتابی با عنوان «یادگیری گنج درون» منتشر شده توسط یونسکو وجود دارد، پیشنهاد کرد: همه فعالان این حوزه آن را مطالعه کنند تا در تصمیم گیری ها به آنها کمک کند.
وی ادامه داد: آموزش و پرورش در عین حال که نقطه اتکایی در دولت دارد، باید به عنوان بخشی از جامعه مدنی تلقی شود و حلقه رابط میان مردم و حاکمیت باشد، هر چند تجدید نظر در اهداف تعلیم و تعلم نیز نیاز است.
نجفی گفت: تعارضی پیدا و پنهان میان دولت و ملت در این رابطه وجود دارد که باعث فاصله شده، از این رو باید بطور جدی به آن پرداخته شود.
نمایشگاه گنج یادگیری تا پایان مهر ماه در موزه کتاب و میراث مسند ایران واقع در کتابخانه ملی برپا است.
ادامه دارد...
فراهنگ ** 1880 ** 1071 ** خبرنگار: پروین اروجی ** انتشار دهنده: امید غیاثوند

اطلاعات تکميلي

خواندن 408 دفعه
خبرنگاران کتاب

آخرین‌ها از خبرنگاران کتاب