سه شنبه, 06 مهر 1395 ساعت 12:52

ریل توسعه در ایران از آموزش و پرورش آغاز می شود

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی با بیان اینکه توسعه انسانی به آموزش وپروش کارآمد نیاز دارد، گفت: توسعه در ایران هیچ گاه به مقصد نمی رسد مگر اینکه ریل توسعه از آموزش وپرورش آغاز شود.
به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، سیدرضا صالحی امیری روز سه شنبه در آیین افتتاح نمایشگاه گنج یادگیری افزود: ریل توسعه باید از جایی آغاز شود که انسان توسعه یافته در آن شکل گرفته، زیرا بدون انسان توسعه یافته به مقصد نخواهیم رسید .
وی توسعه در کشور را ناکارآمد دانست و ادامه داد: در دوره های مختلف و با نفت به عنوان یک کالای صنعتی با قیمت 50 و 150 دلار هم توسعه در کشور شکل نگرفت زیرا ریل گذاری منطقی صورت نگرفته است.
به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، در مراسم نمایشگاه گنج یادگیری، محمدعلی نجفی وزیر اسبق آموزش و پرورش و جمعی از معلمان، فرهیختگان و مدیران آموزش و پرورش حضور داشتند.
همچنین در این مراسم از چند فعال حوزه کتاب و کتاب خوانی با اهدای لوح، قدردانی شد.
در این نمایشگاه کتاب های درسی چاپ سنگی مربوط به دوره قاجار مانند «فوایدالادب» به نمایش درآمدند و اسناد آموزش و پرورش شامل نظامنامه دبستان، دفتر حضور وغیاب معلمان مدرسه دارالفنون نیز در معرض دید علاقه مندان قرار گرفت.
نمایش نشریات کودک و دانش آموزی مانند کیهان بچه ها و اطلاعات کودکان و خردسالان ایران از پیش از انقلاب تاکنون و منابع غیر کتابی مانند تمبر و بروشور از بخش های دیگر نمایشگاه است.
نمایشگاه گنج یادگیری تا پایان مهر ماه در موزه کتاب و میراث مسند ایران واقع در کتابخانه ملی برپا است
فراهنگ **1085**1880** خبرنگاران ** ناهید پورمند ** پروین اروجی ** انتشار دهنده: امید غیاثوند

اطلاعات تکميلي

خواندن 395 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار