دوشنبه, 05 مهر 1395 ساعت 16:16

12 کتاب با موضوع غدیر به پنج زبان منتشر می شود

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
مدیر کانون خورشید از انتشار پنج کتاب با موضوع غدیر با تاکید بر کتاب الغدیر علامه عبدالحسین امینی تا سال آینده خبر داد و گفت: اولین جلد آن امروز(دوشنبه) با عنوان «خانواده خورشید» به زبان فرانسه رونمایی شد.
حجت الاسلام محمدحسین مشکوری روز دوشنبه در حاشیه رونمایی از ترجمه فرانسوی کتاب خانواده خورشید به خبرنگار معارف ایرنا افزود: یک کتاب از این مجموع 12 جلدی به سبک زندگی اختصاص دارد که جزو کتاب های عمومی محسوب می شود و شامل کتاب های خانواده خورشید، اخلاق در الغدیر، احسان و انفاق، تولی و تبری، زیارت و توسل، عبادات و همچنین اعمال روز غدیر است.
وی ادامه داد: پاسخ به شبهات کتاب ها و علما درباره غدیر به عنوان یک کتاب تخصصی منتشر می شود و چند کتاب با عناوین یاران اهل بیت(ع)، داستان ها و حکایات، اهل بیت (ع)، مخالفان اهل بیت(ع) و نماز برای کودکان و نوجوانان منتشر خواهد شد.
مشکوری وعده داد که این کتاب ها تا عید غدیر سال آینده به زبان های فارسی، اسپانیا، عربی، اردو و انگلیسی منتشر خواهد شد.
وی کتاب خانواده خورشید را معرفی اهل بیت(ع) به عنوان خانواده طراز قرآنی در الغدیر علامه امینی دانست و گفت: با توجه به اینکه سال آینده ماموریت پنج ساله اول کانون خورشید به پایان می رسد، قرار است با رونمایی از این کتاب ها، اهداف پنج ساله محقق شود و وارد پنج سال دوم شویم.
مشکوری همچنین افزود: یکی از دغدغه های رهبر معظم انقلاب ترویج کتاب الغدیر در میان مردم است که فرمودند کتاب غدیر باید جزوه جزوه شود و عالم را پرکند، از این رو این کتاب ها حاصل سه سال کار پژوهشی با 11 هزار فیش تحقیقاتی است.
وی تاکید کرد: سایر ترجمه ها تا غدیر سال آینده رونمایی خواهد شد و این ترجمه ها به صورت روان ارائه می شود و کتاب خانواده خورشید متنی روان و همه فهم دارد و ترجمه فرانسوی آن نیز بسیار روان است و تیم مترجم آن از اساتید دانشگاه الزهرا(س) هستند.
مدیر کانون خورشید از برپایی پاتوق پژوهشی و کرسی های نقد درباره امامت و ولایت در این کانون خبر داد و گفت: درسنامه امامت پژوهی نیز در همین راستا تدوین خواهد شد.
وی همچنین تصریح کرد: کتاب کمیک استریپ (کتاب هایی که با تصویر قصه را روایت می کند) با موضوع غدیر برای کودکان و نوجوان تا سال آینده منتشر می شود که این کار با همکاری تبیان و شبکه پویا و خانه انیمیشن خواهد بود.
مراسم رونمایی از ترجمه کتاب «خانواده خورشید» به زبان فرانسه در خبرگزاری تسنیم برگزار شد.
فراهنگ ** 1003 ** 1071 ** خبرنگار: محمدرضا جعفرملک ** انتشار دهنده: امید غیاثوند

اطلاعات تکميلي

خواندن 458 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار