دوشنبه, 05 مهر 1395 ساعت 16:04

کتاب عصمت، زندگی نامه شهیده عصمت پورانوری منتشر شد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
همزمان با هفته دفاع مقدس، زندگی نامه بانوی 19 ساله شهید عصمت پورانوری با عنوان «عصمت» منتشر شد.
به گزارش روز دوشنبه گروه فرهنگی ایرنا از معاونت فرهنگی سازمان بسیج، این کتاب به روایت مادر شهیدان پورانوری و به قلم سیده رقیه آذرنگ از سوی انتشارات صدید روانه بازار نشر شد.
این کتاب به روایت زندگی عصمت پورانوری از دوران نوجوانی و تحصیل در رژیم طاغوت و از ایستادگی بر حفظ حجاب در زمانی که داشتن حجاب در مدارس ممنوع بود تا مبارزه و روشنگری در ایام پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس می پردازد.
کتاب «عصمت» در 216 صفحه به همت سپاه استان خوزستان و با همکاری اداره کتاب بسیج از سوی انتشارات صدید منتشر شده است.

** انتشار بخشی از فیلم و صوت خاطرات فرماندهان جنگ
به گزارش ایرنا از مرکز اسناد انقلاب اسلامی، قسمت هایی از فیلم و صوت خاطرات سرلشگر محسن رضایی، شهید صیاد شیرازی و سرلشگر رحیم صفوی برای اولین بار توسط این مرکز منتشر شد.
لینک این فایل ها به شرح زیر است:
www.irdc.ir/Storage/Videos/20160926124235-irdc-part01.flv

http://www.irdc.ir/Storage/Videos/20160926125034-irdc_defa_part2.flv

** هزار قصه نگفته برای مستندسازان در اربعین نهفته است
به گزارش ایرنا از سازمان هنری رسانه ای اوج، رئیس شبکه مستند سیما اظهار کرد: طی سالهای گذشته کارهایی درباره اربعین انجام و آثاری در حیطه های مختلف تولید شده، اگر منظور از تولید اثر در این رابطه تولیدات ژانری باشد می توان به مستند، عکاسی، نمایشگاه عکس، کارهای گرافیکی، اطلاع رسانی میدانی و فضای مجازی اشاره کرد.
«سلیم غفوری» موکب های موجود در پیاده روی اربعین را یکی از موضوعات مهم دانست و افزود: قصه آدم هایی که از کشورهای مختلف می آیند، پذیرایی خانه به خانه، حس و حال موجود در فضا، فلسفه این پیاده روی و به اشتراک گذاشتن خالصانه دارایی ها می تواند از جمله موضوعاتی باشد که پرداختن به آن خالی از لطف نیست.
وی ادامه داد: در سالهای گذشته موجی از مستندهای اربعین را داشتیم که اغلب آنها را مستند سازان جوان ساختند، برخی مستندها به لحاظ قصه و روایت از کیفیت بهتری برخوردارند.
به گفته غفوری، مستند سازهایی که می خواهند وارد فضای تولید شوند باید وقت بگذارند قصه پیدا کنند و صرفا پیاده روی مستند تولید نکنند زیرا به این موضوع به اندازه کافی پرداخته شده است.
غفوری ترغیب کردن مستند سازان جوان به ساخت مستند پیرامون موضوع پیاده روی اربعین را نیازمند برگزاری نشست هایی با مستند سازان دانست و افزود: باید اهمیت پیاده روی اربعین در این نشست ها تبیین شود.
فراهنگ**1880**1823** دریافت کننده : پروین اروجی** انتشار دهنده: طاهره نبی اللهی

اطلاعات تکميلي

خواندن 765 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار