دوشنبه, 05 مهر 1395 ساعت 08:40

نرم افزار فرهنگ لغت 'پارسی - تای'، طرح برتر جشنواره ملی حرکت شد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
کوالالامپور – ایرنا – رایزنی فرهنگی ایران در تایلند روز دوشنبه اعلام کرد نرم افزار فرهنگ لغت 'پارسی - تای' تولیدی این رایزنی به عنوان طرح برتر نهمین جشنواره ملی حرکت انتخاب شد.
به گزارش ایرنا، جشنواره ملی حرکت ویژه انجمن های علمی دانشجویی سالانه توسط اداره کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با همکاری دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور، پژوهشگاه ها و سایر مراکز علمی با حمایت دستگاه ها و سازمان های دولتی و غیردولتی برگزار می شود.
رایزنی فرهنگی ایران در تایلند اعلام کرد نرم افزار فرهنگ لغت سخنگوی 'پارسی – تای' که از محصولات تولیدی این رایزنی است در بخش نمایشگاهی جشنواره ملی حرکت در کشورمان جزو طرح های برتر شناخته شده است.
اعضای انجمن اسلامی دانشجویان ایرانی در دانشگاه های تایلند نیز با رایزنی فرهنگی ایران در بانکوک در تهیه این نرم افزار همکاری داشته اند و یک نفر از دانشجویان عضو انجمن اسلامی که عضو تیم توسعه دهنده این نرم افزار است، از طرف رایزنی فرهنگی در نمایشگاه و جشنواره حضور دارد.
رایزنی فرهنگی ایران نخستین نسخه نرم افزار فرهنگ سخنگوی سه زبانه فارسی- تای - انگلیسی را نیز با عنوان 'پارسی تای' تولید و نسخه یک آن را سال گذشته در سیزدهمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب بانکوک رونمایی و عرضه کرد.
این نرم افزار حاوی بیش از 9 هزار لغت و دارای قابلیت تلفظ لغات به زبان های فارسی، تایی و انگلیسی است و برای استفاده علاقمندان زبان فارسی و دانشجویان مراکز آکادمیک توسط این رایزنی فرهنگی در تایلند طراحی و تولید شد.
امسال برای نخستین بار است که بخش بین المللی جشنواره ملی حرکت به طور رسمی راه اندازی شده است.
975 اثر برگزیده به مرحله نهایی رقابت های نهمین جشنواره ملی حرکت راه یافت که نسبت به دوره قبل، حدود 25 درصد رشد نشان می دهد.
آساق**1611**1590
خبرنگار: رضا پیمان یغمایی** انتشار دهنده: محمد حسن دوستارگان

اطلاعات تکميلي

خواندن 573 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار