چاپ کردن این صفحه
یکشنبه, 04 مهر 1395 ساعت 16:45

زنگ مهر برای دانش آموزان مبتلا به سرطان در مشهد نواخته شد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
زنگ آغاز سال تحصیلی 95 - 96 برای دانش آموزان مبتلا به سرطان روز یکشنبه طی مراسمی در محل بیمارستان دکتر شیخ مشهد برای دانش آموزان بستری در این مرکز نواخته شد.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در این مراسم گفت: تمهیدات لازم برای آموزش دانش آموزان مبتلا به سرطان و بستری در بیمارستانها اندیشیده شده است.
ابوالحسن حقیقی به اجرای طرح آموزش کودکان در بستر بیماری اشاره و بیان کرد: این طرح سه سال متوالی است که در بیمارستانها اجرا می شود و مسئولان بیمارستان دکتر شیخ مشهد در اجرای هر چه بهتر آن بسیار فعال بوده اند.
وی ادامه داد: آموزش و پرورش از هیچ کمکی در حوزه آموزش دانش آموزان و کودکان بیمار دریغ نمی کند لذا هر سال معلمان داوطلب در اجرای طرح آموزش کودکان در بستر بیماری شرکت و در کنار تخت بیمارستان آنها را به حال و هوای مدرسه، درس و کتاب نزدیک می کنند.
معاون اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: ثبت نام از دانش آموزان بیمار در هر زمانی از سال تصیلی انجام می شود لذا به والدین این دانش آموزان نوید می دهیم به هیچ عنوان دغدغه ادامه تحصیل فرزندانشان را نداشته باشند زیرا تمام تمهیدات لازم برای ادامه تحصیل حتی در بیمارستان اندیشیده شده است.
مدیر بیمارستان دکتر شیخ نیز در این مراسم گفت: تحصیل در بیمارستان برای کودکان و نوجوانان بیمار که به علت بیماریشان نیاز به شیمی درمانی دارند و مدتی نمی توانند به مدرسه بروند صورت می گیرد.
دکتر علی جوادی افزود: در قالب این برنامه با همکاری آموزش و پرورش معلمان به بیمارستان آمده و کتابهای درسی برای دانش آموزان دوره متوسطه اول تدریس می شود.
وی ادامه داد: کودکان مبتلا به سرطانهای مختلف به مدت سه تا چهار ماه تحت درمان شیمی درمانی هستند و برای اینکه از درس و مدرسه عقب نمانند در بیمارستان برای آنان کلاس گذاشته می شود و حتی امتحانات پایان سال هم در بیمارستان انجام می شود.
بیمارستان مجهز و تخصصی اطفال دکتر شیخ با 160 تخت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این شهر فعال است.
7496/3027**خبرنگاران: مریم انجیدنی و آرزو جاودانی/منتشرکننده: حسین کریم زاده

اطلاعات تکميلي

خواندن 797 دفعه
خبرنگاران کتاب

آخرین‌ها از خبرنگاران کتاب