یکشنبه, 04 مهر 1395 ساعت 16:20

نمایه شدن مجله بین المللی رفتارهای پر خطر و اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در پایگاه اسکوپوس

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
سردبیر مجله بین المللی رفتارهای پرخطر و اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: خوشبختانه این مجله از 5 سال پیش تا کنون با انتشار مقالات علمی قوی و معتبر موفق شده است در 16 پایگاه مهم از جمله Scopus -Pubmed و National library of medicine نمایه شود.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان دکتر نورمحمد بخشانی روز یکشنبه با اشاره به اینکه Pubmed یکی از معتبر ترین پایگاه های علمی در جهان است، اظهار داشت: اسکوپوس نیز یکی از 2 پایگاه اصلی و معتبر استنادی در جهان و به عنوان شاخص علم سنجی کشور معرفی شده است.
وی ادامه داد: خوشبختانه مجله بین المللی این دانشگاه پس از ارزیابی محتوا و فرایند انتشار آن توسط Content Selection & Advisory Board (CSAB) جهت نمایه در این پایگاه معتبر جهانی مورد تایید قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه مقالات این مجله مورد استفاده و ارجاع پژوهشگران تمام جهان قرار می گیرد تصریح کرد: این مجله برای ارزیابی مقالات از نظرات حدود 200 داور از داخل و خارج از کشور استفاده می کند و مقالات ارسالی نیز محدود به داخل کشور نیست و پژوهشگرانی از کشورهای اروپائی، آمریکایی و آسیایی به این مجله مقاله ارسال می کنند.
سردبیر مجله بین المللی رفتارهای پرخطر و اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: یکی از مهمترین افتخارات ما در این مجله، بهره گیری از نتایج مقالات آن در کاهش آسیب های اجتماعی ناشی از اعتیاد و رفتارهای پر خطر است و این گام مهمی در راستای بهره گیری از علم در بطن جامعه است.
دکتر بخشانی اظهار داشت: در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان 7 مجله علمی چاپ می شود.
بر اساس اطلاعات منتشر شده؛ اسکوپوس (Scopus ) بزرگترین پایگاه اطلاعاتی «چکیده» و «استنادی» جهان است؛ یعنی علاوه بر چکیده مقالات، دارای فهرست منابع هر مقاله نیز بوده و بدین ترتیب امکان محاسبه تعداد استنادات به هر مقاله را فراهم می کند. از این رو می توان دریافت هر مقاله در این مجموعه، تاکنون چند بار توسط سایر مقالات مورد استناد قرار گرفته است که این خود شاخصی برای تعیین کیفیت مقاله می‏شود.
همچنین مؤثرترین کشورها، نشریات، مؤسسات علمی، آثار و دانشمندان از این طریق مشخص می‏شوند. اسکوپوس اواخر سال 2004 از سوی الزویر (ناشر هلندی) راه اندازی شد. این پایگاه با همکاری 21 مؤسسه از سراسر جهان ارائه شده و به سرعت رقیب جدی موسسه اطلاعات علمی شد که قریب 50 سال پیشرو نمایه­های استنادی در جهان بود. این پایگاه روزانه آپدیت می‏شود.
گفته می شود؛ اسکوپوس اطلاعات کتاب شناختی حدود ۲۵ میلیون سند و اطلاعات محصولات حدود پنج هزار ناشر علمی را از سراسر جهان در خود جای داده است. در مجموع اسکوپوس اطلاعات ۱۶ هزار و 500 مجله علمی پژوهشی را در خود نمایه کرده است. اسکوپوس یکی از محصولات الزویر است که استفاده از اطلاعات آن نیاز به اشتراک و پرداخت هزینه دارد.
به گزارش ایرنا استان سیستان و بلوچستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستانهای شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل و شهرستانهای زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، چابهار و کنارک زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستانهای ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارد.
3213**6081 خبرنگار: اکبر نوری ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» ملاحظه کنید. @irnazahedan

اطلاعات تکميلي

خواندن 826 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار