یکشنبه, 04 مهر 1395 ساعت 15:20

معاون وزیر ارشاد: دولت یازدهم یارانه کتاب و مطبوعات را 45 درصد افزایش داد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یارانه کتاب و مطبوعات در دولت یازدهم با رشد 45 درصد همراه شده است.
به گزارش ایرنا، علی اصغر کاراندیش روز یکشنبه در آیین گشایش یازدهمین نمایشگاه کتاب ناشران ایران در شهرکرد افزود: افزایش این میزان یارانه در حالی است که 26دستگاه در کنار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت های فرهنگی انجام می دهند.
به گفته وی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر اساس وظایف خود تسهیل کننده صدور مجوز چاپ نشر و معافیت های نشر است و از حقوق مولفان و نویسندگان با اجرای قانون حمایت می کند.
وی تاکید کرد: گاهی خطر کپی برداری در حوزه نشر دیده می شود و این کپی برداری در حوزه کتاب مانند فیلم سینمایی و یا سریالی شده است که از آثار دیگر کپی برداری می کند.
به گفته وی، کتاب برای خواندن است نه برای دکور و نمایش، از این رو باید به فرهنگ کتابخوانی و ترویج آن در همه اقشار توجه کرد.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: فضای مجازی در حال توسعه است و باید برای فضای مجازی تولید محتوا کرد و از فضای مجازی برای توسعه فرهنگ مطالعه استفاده شود.
سیصد و هفتمین نمایشگاه کشوری و یازدهمین نمایشگاه استانی کتاب ناشران ایران روز یکشنبه در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی شهرکرد گشایش یافت.
در یازدهمین نمایشگاه کتاب استانی 385 ناشر از سراسر کشور 46 هزار و 171 عنوان کتاب را در 185 غرفه ارائه کرده اند.
خبرنگار: محمود رئیسی * دبیر: مجید ملازاده
2097/1772

اطلاعات تکميلي

خواندن 832 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار