یکشنبه, 04 مهر 1395 ساعت 14:45

روستاها مهمترین پایگاه تحقق اقتصاد مقاومتی هستند

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
معاون دفتر فرهنگی اجتماعی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری، روستاها را از مهمترین پایگاه ها برای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: ظرفیت های بومی و محلی خوبی در روستاها برای تولید وجود دارد که باید از آن بهره گرفت.
به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا برزگر روز یکشنبه درمراسم اختتامیه همایش منطقه ای پنجمین کنگره ملی فرهنگ و هنر روستا و عشایر که در اردوگاه صالحین شیرآباد شهرستان رامیان در شرق استان گلستان برگزار شد، افزود: اگر از این ظرفیت ها به نحو احسن استفاده شود، علاوه بر تولید و ارزش آفرینی، زمینه اشتغال پایدار برای جوانان روستاها نیز فراهم می شود.
برزگر با اشاره به استقرار امکانات و خدمات در دو دهه گذشته در روستاهای کشور، اضافه کرد: درحالی که تا سه دهه قبل برخی مراکز شهرستان ها نیز از نعمت راه مناسب، آب، برق و مخابرات و مدرسه کم بهره بودند، امروز درسایه تلاش نظام جمهوری اسلامی و دولت های آن، امکانات و خدمات خوبی در روستاها مستقر شده است.
وی با اشاره به پیش بینی تسهیلات قرض الحسنه برای ایجاد کارگاه های تولیدی و ایجاد اشتغال در مناطق مرزی و روستایی کشور در دولت تدبیر و امید، اضافه کرد: روستائیان باید از این منابع که در روستاهای مناطق مرزی بدون کارمزد و در دیگر مناطق روستایی با کارمزد سه درصد است، استفاده نمایند.
معاون دفتر فرهنگی اجتماعی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با اشاره به شرح وظایف این معاونت، گفت: پیگیری مطالبات 29 درصد جمعیت کشور که اکنون در روستاها و مناطق عشایری زندگی می کنند، از دستگاه های اجرایی و نیز راهبری و ساماندهی اعتبارات، مهمترین رسالت این معاونت است.
برزگر افزود: با وجود اقدامات خوبی که در دو دهه گذشته در روستاها انجام شده است اما هنوز برخی مشکلات و کمبودها از جمله اشتغال پایدار در این مناطق وجود دارد که سبب مهاجرت روستائیان بویژه جوانان به شهرها شده است.
وی اضافه کرد: روستاها می توانند با استفاده از تسهیلات قرض الحسنه پیش بینی شده توسط دولت و راه اندازی کارگاه های تولیدی براساس ظرفیت های بومی و محلی هر روستا، زمینه بازگشت جوانان به روستاها را فراهم کنند.
برزگر از کانون های فرهنگی و هنری مساجد در روستاها خواست، مردم را نسبت به خدمات و تسهیلات پیش بینی شده توسط دولت آگاه نمایند.
به گزارش ایرنا، دراین همایش ملی که روز جمعه گذشته با قرائت پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت خود را رسما باحضور شرکت کنندگانی از شش استان گلستان مازندران، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، رضوی و شمالی آغاز کرد، کارگاه های مختلف آموزشی با موضوعات اقتصاد مقاومتی، مسائل فرهنگی و سبک زندگی اسلامی برای شرکت کنندگان برگزار شد.
الگودهی و انتقال تجربیات موفق، آموزش شیوه های پرده خوانی نماز، آشنایی با رسالت کانون های فرهنگی و هنری مساجد و اصول و مبانی کار فرهنگی از منظر رهبری انقلاب از دیگر دوره های آموزشی این کنگره ملی برای شرکت کنندگان بود.
اکران فیلم های کوتاه با موضوعات فرهنگی و بازدید از جاذبه های طبیعی شهرستان رامیان (آبشار شیرآباد)، برپایی نمایشگاه صنایع دستی، کتاب و عکس و تولیدات اقتصاد مقاومتی در روستاهای گلستان از دیگر برنامه های حاشیه ای، پنجمین کنگره ملی فرهنگ و هنر روستا و عشایر بود.
دراین مراسم معاون توسعه و برنامه ریزی ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و برخی مدیران کل گلستان و مسئولان رامیان نیز حضور داشتند.
شهرستان رامیان با افزون بر 85 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
/3039/ 1860 خبرنگار: علی لکزانوری ** انتشار دهنده: شیری

اطلاعات تکميلي

خواندن 423 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار