یکشنبه, 04 مهر 1395 ساعت 09:00

اطلاعات به نقل از لاریجانی: برای حل مشکلات مردم به حرکتی جهادگونه نیاز است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
روزنامه اطلاعات در شماره یکشنبه چهارم مهر در تشریح تیتر یک، سخنان علی لاریجانی را در جمع کارمندان بسیجی قوه مقننه برجسته کرد و نوشت: رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه داستان دفاع مقدس بسیار پرارزش و حکایت از قیام یک ملت علیه همبستگی دنیا دارد، گفت: امروز نیز ایران به همان حرکت مجاهد گونه نیاز دارد و باید همبستگی ملی و روحیه مجاهدانه برای حل مشکلات مردم احیاء شود.
این روزنامه با اشاره به عنوان رئیس جمهوری: اخلاق، تدبیر و اعتدال باید در مدارس حاکم شود، آورد: رئیس جمهوری با درخواست از همه معلمان برای بازگرداندن امید به دانش آموزان و نشاط به مدارس گفت: برای اینکه محیط مدارس ما، محیط علم، دانش و پیشرفت باشد، باید اخلاق، میانه روی، تدبیر و اعتدال در مدارس و مراکز آموزشی ما حاکم شود و مدرسه نباید محیط اوهام، خرافات و خشونت باشد. حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در مراسم بازگشایی و آغاز سال تحصیلی 96-95 در دبیرستان نمونه دولتی دخترانه نرجس در منطقه ٦ تهران اظهارداشت: باید تلاش، کوشش، امید، تدبیر و اعتدال مان را از مدرسه آغاز کنیم.
ظریف: آمریکا، اروپایی ها را از معامله با ایران منصرف می کند، از دیگر عنوان های روزنامه اطلاعات است، در تشریح این خبر می خوانیم: محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران در شورای روابط خارجی آمریکا درباره مسائل مختلف از جمله اجرای توافق هسته ای بین ایران و گروه 1+5 اظهارنظر کرد. ظریف تصریح کرد :این کنگره آمریکا ست که مبادلات با ایران را ممنوع کرده و به همین دلیل هم اعتقاد ایران این بوده که رفع تحریم های اولیه علیه ایران غیرممکن است. باور ما این بود و هنوز هم همین است که ایالات متحده نباید در تعامل اقتصادی ما با سایر کشورهای جهان مانع تراشی کند. چیزی که می شنویم این است وقتی ایالات متحده - هم دولت این کشور و هم سازمان های متعدد در آمریکا... - وقتی که به اروپا می روند، به جای اعتمادبخشی به شرکت ها مبنی بر اینکه تجارت با ایران مشکلی ندارد آنها را از این کار منصرف می کنند.
این روزنامه با انتخاب عنوان تخصیص ردیف ویژه برای توسعه سیستان و بلوچستان در بودجه 96، می نویسد: معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: تهیه و تنظیم بودجه سال 96 در دست اقدام است و تا قبل از آذر تقدیم مجلس شورای اسلامی می شود. دکترمحمد باقر نوبخت جمعه شب در بدو ورود به سیستان و بلوچستان در فرودگاه بین المللی زاهدان هدف از سفرش به این استان را بازدید از برخی مناطق استان و بررسی پیشرفت چند پروژه مهم در دست اجرا بیان کرد. او در مراسم افتتاح مجتمع بزرگ آموزشی دخترانه حیات طیبه زاهدان و مراسم نواختن زنگ آغاز سال جدید تحصیلی در این مجتمع هم گفت: با موافقت رئیس جمهوری یک ردیف ویژه برای توسعه و عمران استان سیستان و بلوچستان در بودجه جدید اختصاص داده شد.
روزنامه اطلاعات با درج عنوان نرخ تورم شهریور8.3 درصد اعلام شد، نوشت: بر اساس گزارش شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای شهری کشور در شهریور 95 نرخ تورم سالانه در شهریور 8.3 درصد و تورم نقطه ای 6.7 درصد شده است. به گزارش فارس به نقل از مرکز آمار ایران، گزارش شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای شهری کشور در شهریور سال 1395 منتشر شد. شاخص کل (برمبنای 1390=100) در شهریور سال 1395 عدد 231.3 را نشان می دهد که نسبت به ماه قبل 02 درصد افزایش داشته است. افزایش شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) 6.7 درصد است که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل (7.4 درصد) 0.7 واحد درصد کاهش یافته است. درصد تغییرات شاخص کل (نرخ تورم کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای شهری) در دوازده ماه منتهی به شهریور سال 95 نسبت به دوره مشابه سال قبل 8.3 درصد است که نسبت به همین اطلاع در مرداد 1395 (8.7 درصد) .4 واحد درصد کاهش یافته است.
این روزنامه همچنین در صفحه نخست به بررسی عنوان های «رونمایی از کتاب «پند پدر» نوشته پهلوان عطا احمدی در کرمان»، «استاندار کرمان: هزینه برای آموزش و پرورش سرمایه گذاری برای نسل آینده است»، «یادگار گرامی امام: دانشجو باید پرسشگر و عدالت خواه باشد» و «عذرخواهی اوباما از اسد به دنبال کشتار نظامیان سوری در حمله جنگنده های آمریکایی» پرداخت.
*گروه اطلاع رسانی
خبرنگار: سیده مریم سیدان**انتشار دهنده: شهربانو جمعه
پژوهشم**9368** 9131

اطلاعات تکميلي

خواندن 475 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار